• سیم پین
  • اردیبهشت 91 - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    به گزارش جوان آنلاین، سردار دریادار علی فدوی در افتتاحیه دومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه میزان توجهی که به قایق‌های تندرو می‌شود، با آنچه می‌توانست باشد، فاصله زیادی دارد، گفت: هنوز بخش‌های مجهولی در علم قایق‌های تندرو برای ما باقی مانده است.

    فدوی به تفاوت دیدگاه نسبت به قایق‌هایی تندرو در داخل و خارج کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها در این عرصه حتی ورود هم پیدا نکردند و بعضی مانند آمریکا بعد از مدت کوتاهی از آن خارج شدند.

    وی اضافه کرد: در دنیا شناور تندرویی که مسلح بوده و درحال حرکت با سرعت‌های بالا توانایی شلیک داشته باشد، تنها در ایران وجود دارد.

    فرمانده نیروی دریایی سپاه در همین زمینه یادآور شد: ما از زمان جنگ تاکنون توانسته‌ایم، سرعت شناورهای خود را افزایش دهیم؛ البته این سرعت 2 برابر توانایی نیروهای دریایی دیگر است.

    وی با بیان اینکه در زمینه بدنه شناورهای تندرو بهترین بدنه‌ها را در اختیار داریم، اظهار داشت: اینها کافی نیست و بایستی در عرصه‌های علمی به ویژه در دانشگاه‌ها این مساله پیگیری شود.

    فدوی ادامه داد: ما در زمینه پروانه قایق‌های تندرو با چند دانشگاه همکاری داشتیم که اکنون به نتایج مطلوبی نرسیده‌ایم.

    فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا قایق‌های تندروی زیر 15 و 20 متر که قابلیت پرتاب موشک داشته باشد، نداریم، خاطرنشان کرد: نقطه عطف همه مسائل علمی حتی در آمریکا حول مسائل نظامی است و باید تلاش کنیم که این مسائل را در کشور نهادینه کنیم که این امر توسط دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

    فدوی با بیان اینکه ما هم‌اکنون هزاران فروند شناور تندرو داریم که 20 هزار فروند از آنها برای مسائل نظامی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ما می‌توانیم در این عرصه چه در زمینه بدنه شناورها، چه سرعت، موتور و چه سلاح به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در هیچ کجا وجود ندارد، قایق‌های تندروی موشک‌انداز است، تصریح کرد: ما هم‌اکنون قایق‌های تندرویی داریم که در سرعت بالای 60 کیلومتر قابلیت پرتاب موشک دارند. 

    وی با بیان اینکه عرصه شناورهای تندرو تقریبا عرصه انحصاری ایران است، تاکید کرد: ما اعلام می‌کنیم کسانی که وارد این عرصه شوند، چه از طرف وزارت دفاع، چه ارتش و چه سپاه، پشتیبانی می‌شوند؛ البته مراکز علمی و دانشگاهی ما باید وارد این عرصه شوند.

    فدوی با بیان اینکه اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود این عرصه یعنی عرصه شناورهای تندرو و مسلح بین ما و آمریکا تعیین تکلیف قطعی خواهد کرد، تصریح کرد: توانمندی آمریکا دریاپایه است و آمریکا برای دستیابی به بخش‌های مختلف جهان از راه دریا وارد می‌شود و نیروی زمینی و هوایی بر روی ناوهایشان قرار دارد.




    تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 11:5 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    شهادت؛

                 جوهر آدمی را آشکار می سازد 

                     هرکه جوهر دارد

                                                       بسم الله .........

     

    IMG4UP



    تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 10:59 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    به مدپرستان بگویید

                                 که

                                         آخرین مد

                                                           کفن است




    تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 10:53 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

     مواد مخدر و مد در جنگ نرم

     

     

    مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینکه جمعیت جوان 65 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشکر نامرئی امواج ماهواره‌ای آغاز شده و ادامه دارد. شبکه‌های ماهواره ای با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌ها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شده‌اند. این گونه فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمان‌های تحریک کننده و تشکیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاه‌های شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقه‌های انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بی‌خدایی است که این فرقه متاسفانه در کشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ کرده و در قالب آن نفی خدا و ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بی‌بند و باری در روابط جنسی از حربه‌های ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باری‌ها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است که دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حرکت است،اما اطمینان داریم که جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن کرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند کرد.اینترنت از دام‌های اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایت‌ها و ورود به آن دقت کنند و اجازه ندهند دشمن فکر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینکه باید سایت‌های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی کرد.
    عرفان‌های کاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناک است.عرفان‌های کاذب در قالب مکاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یک طرف و عرفان‌های یهودی مانند کابالائیست و شیطان پرستی که فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فکری و عقیدتی وارد میدان شده‌اند. استفاده از علامت‌ها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسکلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخه‌های جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است که بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد می‌شود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلکه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاک مخالفیم چرا که دشمن ابتدا ظاهر را تغییر می‌دهد سپس باورهای فکری را دگرگون می‌کند.
    تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد کمپینگ‌های طرفداری از بعضی بزهکاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریک جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.
    به عنوان نمونه در قضیه سکینه آشتیانی عکس‌هایی از این زن مجرم در جهان پخش شده که با حجاب کامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی کند. در مکتب اسلام، ظاهر ملاک نیست بلکه اعمال و رفتار هستند که باعث تائید یا تکذیب می‌شوند چنین جوسازی‌هایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را می‌دانند و آگاه هستند اما این مسئله می‌تواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساکن خارج از کشور و جوانان غربی در ارائه یک تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.
     
    و اما نزدیکی نوروز و مدهای غربی و جنگ نرم به روایت تصویر
     
     
     
     
     
     
     

    راه مبارزه با مد

    مقابله با مد غربی حمایت جدی از تولیدکننده داخلی را می‌طلبد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مؤثری که می‌توان برای مقابله با مد و فرهنگ بیگانه انجام دهیم حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی است. الهام امین‌زاده نماینده تهران در مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در رابطه با اجرای مصوبات طراحی مد و لباس از سوی دستگاه‌ها گفت: باید امکانات در اختیار تولیدکننده‌ها قرار گیرد و کسانی که در زمینه مد و لباس فعالیت می‌کنند بتوانند با توان بیشتری به رقابت با کشورهای صاحب مد بپردازند. نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی در این زمینه توضیح داد: بخش نظارتی بر مرزهای کشور ضعیف است و باید قوه نظارتی را در مرزها تقویت و افزایش دهیم و مانعی در جهت ورود اجناس غربی به داخل کشور ایجاد کنیم. به گفته وی از دیگر اقدامات مؤثری که می‌توان برای مقابله با مد و فرهنگ بیگانه انجام دهیم حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی است. امین زاده تأکید کرد: با در اختیار قرار دادن مدهای اسلامی و کاهش تولیدات مبتنی بر فرهنگ و مد خارجی که در کشور به نوعی فرهنگ و دین ما را تحت الشعاع قرار می‌دهند می‌توانیم زمینه را برای استفاده جوانان از پوشش و مد داخلی فراهم کنیم. نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی با ارائه پیشنهاد در رابطه با برگزاری بیشتر نمایشگاه مد و لباس در کشور ادامه داد: محصولاتی که در نمایشگاه‌ها عرضه می شود نباید به صورت پراکنده توسط تولیدکننده عرضه شود و هر زمان که جوانان اراده کردند بتوانند از مدهای لباس داخل کشور استفاده کنند. وی ادامه داد: به ویژه در بخش وزارت بازرگانی مشکلاتی که در زمینه مد و لباس وجود دارد باید به تدریج حل شود. جوانان ما به صورت منفعلانه به تولیدات خارج از کشور چشم دوخته‌اند و باید به صورت فعال تولید کننده و عرضه کننده مد مطابق با معیارهای خودمان باشیم. نماینده تهران در مجلس هفتم با اشاره به کشور فرانسه به عنوان تولید کننده مد و فشن گفت : چرا در تنها کشوری که حجاب قانونی است نباید صادر کننده مد و لباس باشیم و چرا نباید خانم‌های جوان کشورهای اسلامی به دنبال این نباشند که در کشور ما چه چیزی مد شده است. وزارت بازرگانی ، مرکز امور زنان ، وزارت ارشاد و وزارت کار در این راستا از همه مهمتر هستند که باید در این راستا به فعالیت بپردازند. امین‌زاده گفت :وزارت بازرگانی به صورت قراردادن متریال لازم برای کسانی که تولیدکننده هستند و توزیع در داخل کشور و وزارت کار در خصوص فراهم کردن امکانات اشتغال و پروانه طرح در جهت توزیع در داخل کشور و عرضه در سطح بین المللی می‌توانند تولیدکنندگان داخلی لباس را یاری کنند. وی پیشنهاد داد با برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس در کشورهای خلیج فارس و کشورهای اسلامی دیگر می‌توان گام بزرگی را در این راستا برداشت.




    تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 10:51 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر
    بازتاب های بین المللی ساخت پهپاد «RQ- 170» ایرانی

    انتشار خبر ساخت پهپاد «RQ- 170» توسط ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.درحالی که مقامات آمریکایی ادعای ایران را در مورد رمزگشایی آن رد می کنند، «کریستین ساینس مانیتور» نظر متفاوت متخصصان علوم هوایی و سایبر را منتشر کرده است.
    به گزارش «تابناک»، روز سوم اردیبهشت سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه خبر رمزگشایی هواپیمای بدون سرنشین «RQ- 170» آمریکا که آذرماه به دست نیروهای نظامی ایران افتاده بود را با بیان جزئیاتی اعلام کرد تا واکنش مقامات آمریکایی را به دنبال داشته باشد. «لئون پانه تا»، وزیر دفاع آمریکا این خبر را به سخره گرفت و گفت «من بر پایه تجاربم می توانم به شما بگویم که جدا در مورد توانایی آنها در مورد کاری که گفته اند انجام داده اند تردید دارم». سناتور «جو لیبرمن» نیز با رد ادعای ایران در مورد ساخت پهپادهای مشابه، آن را هیاهو ایرانیان خواند که به علت تحریم های اقتصادی در موضع تدافعی قرار دارند.
    اما آن گونه که «کریستین ساینس مانیتور» می نویسد، متخصصان علوم هوایی و فضای مجازی نظرات متفاوتی را ارائه می کنند. یکی از این افراد «جفری کار» متخصص امنیت مجازی است که ادعا می کند ایرانی ها به بزرگنمایی گرایش دارند و در عین حال وزیر دفاع و سیاستمداران آمریکایی هم تمایل دارند از توانایی دیگر کشورها بکاهند. وی ادامه می دهد «این مطمئن تر است که توانایی ایران را حداقل به اندازه بعضی از هکرهایش در نظر بگیریم، و بعضی از هکرهای ایران ثابت کرده اند که بسیار توانمند هستند».
    نویسنده کتاب «در میدان جنگ مجازی» می افزاید که ایران مدتی است بر روی افزایش توانایی خود در میدان نبرد مجازی کار می کند. وی معتقد است کشورهایی که در این زمینه بهترین هستند آنهایی هستند که به قرار گرفتن در زیر بیشترین حملات میل می کنند، و ایران قطعا چنین است. وی همچنین می گوید «این اشتباه است که فکر کنیم فناوری ما کاملا امن است و ایران نمی تواند آن را بشکافد». کار همچنین معتقد است هرچیزی که به این پهپاد مربوط است می تواند حاوی اطلاعات بسیار باارزشی نه فقط برای ایران، بلکه برای سایر کشورها باشد. او می گوید «بسیار محتمل است که آنها پیشنهاد داد و ستد خوبی را از طرف چین و روسیه برای سهیم شدن در فناوری [پهپاد] دریافت کنند».
    این گزارش در این زمینه همچنین می افزاید بعضی از متخصصان معتقدند که ممکن است چین و روسیه تجهیزات نظامی، رادار و امکانات به دام انداختن آن را در اختیار قرار داده باشند و در قبال آن امکان کمک به ایران برای پایین کشیدن این پهپاد و اشتراک در استفاده فنی از آن را دریافت کرده باشند.
    دستیابی ایران به پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی در آذرماه گذشته از همان زمان موجب گمانه زنی های بسیاری در مورد چگونگی به دام افتادن و همچنین سرنوشت آن شد. اکنون پس از نزدیک به 5 ماه نخستین اطلاعات در مورد آن منتشر می شود. اشاره سردار حاجی زاده به برخی جزئیات موجب شده است که کارشناسان آمریکایی نیز متقاعد شوند که ایران توانسته است به رمزنگاری آن دست یابد. این مساله که اعتبار آمریکا را خدشه دار می کند و هزینه های مادی را برای بهبود فناوری این پهپاد به دنبال دارد، در مقابل موجب تقویت جایگاه ایران در عرصه جنگ الکترونیکی و سایبری می شود و می تواند فرصت های بسیاری را برای استفاده از فناوری آن برای ایران فراهم کند.



    تاریخ : پنج شنبه 91/2/7 | 8:23 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    بازتاب رمزگشایی RQ170 توسط سپاه در رسانه‌های جهان

    آی پرس: خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

    به گزارش فارس، سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

    آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا بازتابی در رسانه‌های جهان داشت که بخشی از این بازتاب‌ها به شرح زیر است.

    -شبکه "راشاتودی" روسیه در بازتاب این خبر به بخشی از سخنان سردار حاجی‌زاده اشاره کرد که خطاب به آمریکا اعلام کرده بود: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه در این هواپیما نفوذ کرده‌ایم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد دارند.

    این شبکه در حالی به این بخش از سخنان حاجی زاده اشاره کرد که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که امنیت این پهپاد مانع نفوذ مهندسان ایرانی به فناوری آن می‌شود.

    -"خلیج تایمز" نیز با منعکس کردن بازتاب این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که ایران مهندسی معکوس پهپاد جاسوسی آمریکا را که چندی پیش در خاک ایران توسط مقامات این کشور فرود آمد، تکمیل کرده و هم‌اکنون ساخت یک نسخه از این پهپاد را آغاز کرده است.

     

    -روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز در بازتاب این خبر عنوان کرد که ایران شبیه‌سازی پهپاد جاسوسی آمریکایی را آغاز کرد.

     

    این روزنامه صهیونیستی نیز به نقل از رسانه‌های ایران ادامه داد که ساخت پهپاد جدید توسط ایران بر اساس داده‌هایی است که از هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست آمده است.

    بر اساس این گزارش، پهپاد "آر کیو 170" آمریکا از سال 2010، به طرز وسیعی در افغانستان و پاکستان مورد استفاده قرار گرفته و به گفته تحلیلگران نقش بسزایی در دستگیری "اسامه بن لادن" رهبر القاعده داشته است.

    این روزنامه سپس به تمایل برخی کشورها در خصوص دستیابی به اطلاعاتی درباره این پهپاد آمریکایی اشاره کرد و نوشت که چین و روسیه تاکنون تا حد زیادی در خصوص این هواپیما ابراز تمایل کرده‌اند.

     

    -خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با انتشار بازتاب این خبر بر این بخش از این خبر متمرکز شد که ایران در واکنش به اظهارات پیشین مقامات آمریکایی که اعلام کرده بود که ایران نمی‌تواند به اطلاعات ارزشمند این پهپاد دست یابد اعلام کرده: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه به این هواپیما نفوذ کردیم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد در اختیار دارند.

    رویترز در پایان گزارش خود اینگونه نوشت این نگرانی‌ وجود دارد که فناوری پیشرفته به دستان افرادی بیافتد که در حال گسترش هواپیماهای بدون سرنشین هستند و نگرانی‌هایی نیز در خصوص پوشش خاص سطح این هواپیما وجود دارد.

     

    -روزنامه‌ انگلیسی "گاردین" و شبکه آمریکایی "فاکس‌نیوز" نیز با انتشار بازتاب این خبر عنوان کردند که ایران ساخت نسخه هواپیمای جاسوسی آمریکا را آغاز کرده است.

     

    -خبرگزارش آمریکایی آسوشیتدپرس نیز با انتشار بازتاب این خبر به گوشه‌ای از سخنان سردار حاجی‌زاده در خصوص رمزگشایی این پهپاد اشاره کرد و گفت که ایران روز یکشنبه اعلام کرد که با مهندسی معکوس هواپیمای جاسوسی آمریکا که به تسخیر سپاه درآمده بود، ساخت یک نسخه از این هواپیما را آغاز کرده است.

     

    آسوشیتدپرس سخنان حاجی‌زاده را منتشر کرد و به نقل از وی در واکنش به مقامات آمریکایی که گفته بودند ایران نمی‌تواند اطلاعات ارزشمند این پهپاد را رمزگشایی کند، گفت: زیر مجموعه‌های این هواپیما برای پاره‌ای از اشکالات فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست های پروازی در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان نیز یک سری اشکالاتی که نتوانسته اند آن را برطرف کنند مشاهده شده است .

     

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس انجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تستهای پروازی و زیر سیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.

     

    وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تاکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

     

    حاجی‌زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

    تمامی این رسانه‌ها اشاره کردند که آمریکا نگران است که ایران و کشورهای دیگر با استفاده از مهندسی معکوس به فناوری پیشرفته‌ای از این پهپاد دست یابد که به اپراتورها اجازه می‌دهد تا مظنونین به ترور را از ارتفاع دهها هزار پایی از هوا شناسایی کنن




    تاریخ : پنج شنبه 91/2/7 | 8:22 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب