• سیم پین
  • خرداد 92 - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    براساس اخبار منتشر شده از کمیته انتصابات دکتر حسن روحانی برای چینش کابینه یازدهم، نام یاسر هاشمی فرزند کوچک هاشمی رفسنجانی در میان گزینه های تصدی دو پست مختلف به چشم می خورد.
     
    به گزارش شریان نیوز، یاسر هاشمی که هم اکنون مسوولیت دفتر پدرش در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و هیئت امنای دانشگاه آزاد را برعهده دارد پیش از این به همراه خواهرش فاطمه هاشمی در ستاد انتخابات حسن روحانی حضور داشتند.
     
    در کمیته انتصابات روحانی که افرادی چون یونسی، ترکان، نعمت زاده، حسین روحانی، واعظی، نجفی، جهانگیری، صادق، آشنا و تعداد دیگری از نزدیکان رییس جمهور منتخب عضویت دارند نام فرزند هاشمی رفسنجانی برای تصدی یک وزارتخانه اجتماعی و همچنین یک سازمان فرهنگی در نظر گرفته شده است.
     

    به گفته یکی از اعضای این کمیته "وزارت ورزش و جوانان، نهادی است که نام یاسر هاشمی به همراه یک گزینه دیگر در برابر آن قرار دارد اما به خصوص برای وزارت ورزش و جوانان نظر دکتر روحانی بر معرفی آقای هاشمی است




    تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 5:27 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

     پس از انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران اسلامی بسیاری از شخصیت ها و چهره های سیاسی کشور به وی تبریک گفتند.

    در این میان اصولگرایان پیشتاز بودند و به عنوان مثال افرادی نظیر آیت الله مهدوی کنی، علی لاریجانی،‌ نادران و ... و همچنین کاندیدای های اصولگرا پا به عرصه تبریک و اعلام همکاری با رئیس جمهور گذاشتند.

    اما تاکنون با گذشت چهار روز از انتخاب روحانی چهره های شاخص اصلاح طلب و در راس آن محمد خاتمی هنوز به رئیس جمهور منتخب تبریک نگفته اند.

    این عدم تبریک در نوع خود جای تامل دارد؛ چرا که محمدرضا عارف با نظر محمد خاتمی به نفع روحانی کنار کشید و موجبات بالا رفتن رای روحانی را به وجود آورد و انتظار می رفت که وی به عنوان اولین نفر به رئیس جمهور منتخب تبریک بگوید.

    ریشه این عدم تبریک ها را می توان در مواردی مختلفی جستوجو کرد؛ مواردی نظیر عدم اعلام صریح موضع اصلاح طلبی از سوی رئیس جمهور منتخب و اعتراض گروهی از اصلاح طلبان به این مساله. البته در همین راستا اخباری نیز وجود داشت که تعدادی از اصلاح طلبان در جلسه نهایی برای معرفی کاندیدا با انتخاب دکتر روحانی شدیدا مخالف بودند.

    خاتمی اکنون انگار به این نتیجه رسیده است که این کار قبل از اینکه به سود اصلاح طلبان تمام شود به سود هاشمی رفسنجانی تمام شده است. زیرا تاکنون حسن روحانی هیچ جا اعلام نکرده است که یک اصلاح طلب است. وی خود را میانه رو و اعتدال گرا می نامند.

    رئیس جمهور منتخب ایران البته در اولین پیام تصویری خود که از هاشمی رفسنجانی و خاتمی تقدیر کرد ولی خبری از پیام تبریک خاتمی به وی نشد.

    نکته جالب تر اینکه که به گفته فرزند محمد خاتمی حسن روحانی اولین نفری بوده است که در سال 76 به پدرش تبریک گفته است ولی چنین رفتار متقابلی از سوی خاتمی تکرار نشد.


    شواهد دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد که برخی اصلاح طلبان به آینده همراه با حسن روحانی با تردید نگاه می کنند.

    رئیس جمهوری منتخب ملت در اولین کنفرانس خبری به نکات جالبی اشاره کرد. وی در طول مصاحبه به هیچ وجه وارد فضایی که از سوی برخی خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب برای گرفتن پاسخ های رادیکال از وی ایجاد شده بود؛ نشده و با تیزهوشی به سوالات پاسخ می داد.

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بکارگیری از افرادی نظیر عارف در پاسخ جالبی گفت: "من از همه افراد درخواست میکنم که به صحنه بیایند." وی البته در ادامه و در برابر اصرار خبرنگار برای مطمئن شدن از حضور عارف در کابینه روحانی با خنده پاسخ داد: " من که نمی توانم افراد را مجبور کنم به کابینه بیایند!"

    این اظهارات در حالی است که حامیان اصلاح طلب روحانی تاکید داشتند که عارف باید معاون اول وی باشد اما رئیس جمهور منتخب نشان داد که برنامه هایش برای آینده شاید کمی متفاوت با برنامه اصلاحات باشد.

    جای اشاره به این موضوع نیز وجود داره که برخی حامیان افراطی اصلاحات دقایقی پس از انتشار اخبار اولین رئیس جمهور منتخب ملت نسبت به عدم موضع گیری شفاف وی درباره سران فتنه و آزادی آنان در شبکه های اجتماعی موضع تندی گرفتند. اصلی ترین انتقاد این طیف به عدم اصلاح طلب بودن روحانی است؛ آنها معتقدند اگر یک رئیس جمهور از طیف اصلاح طلب بر سر کار می آمد بهتر می توانست مطالبات آنها را پیگیری کند.

    البته به نظر می رسد که این ابتدای کار اصلاح طلبان و حسن روحانی خواهد بود. در روزهای آینده که قرار است کابینه وی نهایی شود بدون شک حامیان تند اصلاح طلب رئیس جمهور منتخب بیشتر به فکر فرو می روند و این احتمال وجود دارد که حتی برخی از کرده خود پشیمان شوند!

    وی در نشست خبری خود با تاکید کرد بر اینکه در کابینه اش از همه سلیقه ها، چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه مستقل استفاده می کند و این موضوع نوید این را می دهد که اصلاح طلبان نه کل کابینه بلکه احتمالا چند وزیر از طیف خود را در دولت یازدهم ببنند؛ موضوعی که تحمل آن برای برخی از اصلاح طلبان سخت به نظر می رسد.

    محمد خاتمی باید به این سوال پاسخ دهد که چرا هنوز به رئیس جمهوری از طیف راست سنتی که برای رای آوردنش یک اصلاح طلب را از میدان خارج کرده است؛ تبریک نگفته است؟ این عدم تبریک از سوی وی و شخصیت های مطرح اصلاحات و همچنین گروه های اصلاح طلب چه معنایی می تواند داشته باشد؟

    به گزارش جهان، روزهای آینده باید شاهد فاصله گرفتن بیشتر اصلاح طلبان از روحانی باشیم. این فاصله خود را در نوع کناره گیری عارف و عدم تبریک خاتمی به روحانی نشان داد.




    تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 5:22 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    به گزارش جوان آنلاین به نقل از کیهان، نوع تعامل جریان‌های افراط‌گرا با نامزد پیروز انتخابات داستان جالبی دارد.حسن روحانی در حالی نامزد انتخابات شد که افراطیون مدعی اصلاحات به دلایل برخی سوابق در گذشته، روی خوشی به او نشان نمی‌دادند. وی در سال 1378 آشوبگران خیابانی را «اوباش» و «حقیرتر و پست‌تر از آن که بتوانند براندازی کنند» توصیف کرده بود.
     
    او همچنین چند روز بعد از فتنه‌انگیزی فتنه‌گران در 25 بهمن 1389 ضمن سخنانی در نشست مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اقدام فتنه‌گران در روز 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم تونس و مصر اقدامی خطرناک و حساب شده برای سوءاستفاده دشمنان بود که توسط رهبری معظم و با حضور حماسی مردم خنثی شد.
     
    وی با اشاره به خیزش اسلامی در سراسر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه و جرقه این خیزش از کشور تونس گفته بود: بیداری اسلامی که ریشه در قرن نوزدهم و بیستم دارد و ایران پیشتاز این حرکت بوده است، قطعا از عوامل اصلی این خیزش است. آمریکا و کشورهای غربی می‌خواهند با جایگزین کردن مدل‌های حکومتی مورد حمایت خود، خیزش‌های مردمی را منحرف کنند و الگوهای حکومتی کاذب برای آنها بسازند و از طرف دیگر آنها را از الگوی انقلاب ایران دور کنند.
     
    حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اسفند سال گذشته نیز در دیدار جمعی از دانشجویان و در پاسخ به این سؤال که «نظرتان درباره وقایع پس از انتخابات سال 88 چیست؟» اظهار کرد: اعتراض اولیه بخشی از مردم پس از انتخابات و برخی از انتقادها طبیعی بود. گرچه هر حرکتی باید از مسیر قانونی‌اش انجام شود. اما بعد از این که مقام معظم رهبری نظرشان را در نماز جمعه به صراحت اعلام کردند که هرگونه اعتراضی باید در چارچوب قانون ادامه پیدا می‌کرد می‌بایست اعتراض‌ها شکل قانونی به خود می‌گرفت. من معتقدم مشکلات در خیابان حل و فصل نمی‌شود.
     
    وجه دیگر انتقاد روحانی از تندروی مربوط به سوابق عملکرد مدعیان اصلاح‌طلبی است که خواستار حمایت از صدام در برابر آمریکا بودند. وی خرداد سال 1390 در مصاحبه با یکی از نشریات و در بیان تندروی‌های جریان موسوم به چپ در مجلس سوم گفت: در همین مجلس سوم که اکثریت در دست جناح چپ بود، وقتی شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت در ائتلاف غرب علیه عراق بی‌طرف باشد، تندروها در مجلس شلوغ کردند و داد و فریاد به پا کردند که چرا شورایعالی چنین تصمیمی گرفته است و ما باید از صدام طرفداری کنیم، زیرا می‌خواهد با آمریکا بجنگد. حتی یکی از نمایندگان مجلس او را با خالد بن ولید مقایسه کرد. اتفاقاً من در آن جلسه حاضر بودم و عصبانی شدم و گفتم اتوبوس دم در آماده است؛ هر کس می‌خواهد به صدام کمک کند، به بغداد برود!
     
    وی اضافه کرد: «آنها می‌گفتند از صدام که آنقدر در جنگ با ایران مرتکب جنایت شده است و به کویت هم حمله کرده است، حمایت کنیم. در حالی که او اگر در کویت باقی می‌ماند و جلویش گرفته نمی‌شد، خطر بزرگی برای ما بود. اصلاً هم فکر نمی‌کردند که در صورت اعمال این سیاست، باید با 30 کشور می‌جنگیدیم».
     
    این جریان (از جمله برخی سران سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت) در دوره اصلاحات خواستار حمایت از طالبان مقابل آمریکا بودند.
    احتمالا به اعتبار همین سوابق بود اصلاح‌طلبان تا هفته آخر قبل از انتخابات 92 با نامزدی روحانی مخالف بودند و تاکید می‌کردند او مطلقا اصلاح‌طلب نیست. این تعبیر را بسیاری از زعمای حزب مشارکت و مجمع روحانیون و حتی کسانی مانند عارف مکررا تکرار کردند که روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانند. عارف 15 اردیبهشت تأکید کرده بود روحانی اصولگراست و نمی‌تواند محل اجماع اصلاح‌طلبان باشد.
     
    همین تعبیر را محمد سلامتی دبیرکل سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب مرداد سال 1387 و هنگامی که روحانی به نامزدی ابراز تمایل کرد، عنوان نمود و گفت: نامزد جبهه اصلاحات باید تفکر اصلاح‌طلبی داشته باشد و روحانی اصلاح‌طلب نیست.نکته جالب اینکه فردی با مختصات زیباکلام نیز 24 فروردین امسال اعلام کرد: روحانی اصلاح‌طلب نیست و اگر نامزد شود بیش از 2 میلیون رای نخواهد آورد.
     
    او 12 خردادماه نیز به روزنامه آرمان گفته بود: ایده‌آل من نه تنها آقای روحانی نیست بلکه حتی عارف و خود رئیس دولت اصلاحات هم نیست. ایده‌آل من واسلاو هاول، آنگ سان سوچی، مهدی بازرگان و نلسون ماندلا است.با این همه زیباکلام در فیلم تبلیغاتی دوم حسن روحانی حضور داشت!حمایت اجباری اصلاح‌طلبان از روحانی پس از آن صورت گرفت که در نظرسنجی‌ها معلوم شد عارف بیش از 7 درصد آرا را ندارد.




    تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 5:18 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر
     
     

    نامزد حذف شده اصلاح‌طلبان، طیف متبوع خود را به چالش کشید.

    به گزارش جوان آنلاین، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز سه شنبه خود نوشت: نامزد حذف شده اصلاح‌طلبان، طیف متبوع خود را به چالش کشید.
    محمدرضا عارف در مصاحبه با ماهنامه مدیریت ارتباطات، به ترور شخصیت انجام گرفته از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان - از جمله مدعیان جنبش و حزب مشارکت و ...- اشاره کرد و گفت: [پس از اعلام نامزدی] برچسب‌هایی به من زده شد، اصلا جواب ندادم از جمله اینکه گفتند عارف زود اعلام کاندیداتوری کرده، جواب ندادم، گفتند اصلاح‌طلب بدلی است جواب ندادم. هرچه گفتند را با نگاهی که به آینده داشتم جواب ندادم. آگاهانه جواب ندادم. اول اینکه بدلی به من نمی‌چسبید، من شخصیت دوم دولت اصلاح‌طلبان بودم. مسیر خودمان را جلو رفتیم. رایزنی‌هایی می‌کردیم، مشورت‌هایی می‌کردیم. خوشبختانه اولین گام را برداشتیم.
     
    وی اضافه کرد: موفق شدیم پرونده تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری را در ماه‌های آبان و آذر 91 ببندیم. گفتیم مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم.وی می‌افزاید: خط قرمز را از اول ترسیم کردیم. گفتیم خط قرمز ما ارزش‌ها، آرمان‌ها و قانون‌اساسی است. برای اینکه همه چیز روشن و شفاف باشد که چه کار می‌کنیم.
     
    معنای اظهارات عارف که واقعیت هم دارد این است که شاکله اصلی جریان اصلاح طلبی برخلاف ادعای امروز که به بهانه پیروزی آقای روحانی، از دولت جدید سهم می‌خواهد، اساسا هیچ سهمی در انتخابات نداشته و دنبال تحریم انتخابات بوده‌اند. آنها در این راه آن‌قدر مصمم بودند که حتی معاون اول دولت خاتمی را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی معرفی کردند چرا که خط تحریم را شکسته و نامزد انتخابات شده بود. با این وصف خیلی وقاحت می‌خواهد که حالا همان طیف،‌ مدعی سهم از انتخابات و پیروزی آقای روحانی باشند.




    تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 5:16 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره همکاری با دولت جدید گفت: من خدمت آقای روحانی رسیدم و اعلام کردم که ما هر کاری که در جهت تقویت نظام و دولت از دست‌مان برآید، دریغ نمی‌کنیم و ویژگی نظام اسلامی این است که ما در دولت اسلامی مفهومی به نام اپوزیسیون به معنای غربی آن نداریم و رقابت سلایق مختلف به خاطر این است که اهداف نظام و دولت محقق شود.


    شمس حزب الله- "سعید جلیلی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران‌ با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد در سطح کشور اظهار داشت: آن روز  فارغ از نتیجه انتخابات ما از حضور گسترده و شور مردم و آثاری که این مشارکت برای منافع ملی و دفاع از ارزش‌های انقلاب داشت،‌ خوشحال بودیم چرا که دوباره جمهوریت نظام را به رخ دنیا کشیدیم.  
      
    وی افزود: 24 خرداد ساعت 10 تا 12 به دلیل اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به خوبی، با امنیت و بدون تلخی تمام شود جلسه داشتیم و با گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی حاکی از اخبار خوبی بود که انتخابات بدون کوچکترین تنش برگزار شد.  
     
    دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: یکی از ممیزه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران این است که امنیت خوبی در کشور برقرار است و این امنیت نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای مدعی دنیا ستودنی است و امنیت در ایران بیشتر از اینکه مرهون جلسات ما باشد، مرهون مردم است چرا که انتخابات و حضور پرشور و هوشمندانه آن‌ها برای کشور تولید امنیتی می‌کند که با ده‌ها جلسه و سازوکار امنیتی نمی‌توان انجام داد. 
      
    وی افزود: در حقیقت پشتوانه امنیت، خود مردم هستند که انتخابات ریاست‌جمهوری چهم برای اقتدار نظام و هم برای امنیت کشور پشتوانه محکمی ایجاد کرد. 
     
    این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران مستحضر پشتوانه مردمی است و این پشتوانه صرفنظر از اینکه چه کسی رای بیاورد باعث شادی، شعف و امید هر انسانی است. 
     
    وی تصریح کرد: جناب آقای روحانی منتخب مردم واقع شده و توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و اینکه در مرحله اول با کسب اکثریت آرا رئیس‌جمهور شدند، باعث خوشحالی است از این جهت که متاسفانه ظلم بزرگی چهار سال پیش به نظام شد.  
      
    جلیلی ادامه داد: 4 سال پیش، عده‌ای می‌خواستند سلامت و آزادی انتخابات در کشور و شور مردم را زیر سوال ببرند، حتی در همین دوره هم شما مشاهده کردید که رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که گزینه از قبل انتخاب شده است ولی همه دیدند که هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشت و انتخابات با روندی کاملا استاندارد برگزار شد و همه استقبال کردند.  
        
    دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نقش این شورا در امنیت انتخابات گفت: بحث‌های امنیتی سازوکارهایی دارد که همه دستگاه‌ها زحمت کشیدند و بنده هم به عنوان دبیر، عضو کوچکی در این مجموعه مشغول هستم و کار را آن عزیزانی انجام می‌دهند که بار اصلی بر دوش آنها است. 
     
    وی ادامه داد: اگر ما امروز شاهد این امنیت خوب و ستودنی در کشور هستیم، این امنیت بیشتر مرهون مردم و ثانیا سازوکاری است که در کشور برای امنیت ایجاد شده است، ساز و کار ما متفاوت از سایر کشورها است سازوکاری که امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورده این آیه قرآن است "الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بالظلم اولئک لهم الامر یعنی‌" ایمان و  عدالت باعث شده است که چنین امنیتی در کشور ما حاکم باشد، نه ساز و کارهای امنیتی و انتظامی.  
      
    جلیلی تصریح کرد: وقتی مناسبات کشور در انتخابات بر مبنای عدالت باشد همانطور که آقا فرمودند "هر یک رای امانت مردم است و عدالت در این است که در حفظ این امانت دقیق عمل کنید" چرا که وقتی عدالت در شمارش آرا، برگزاری انتخابات رعایت می‌شود، خودبه‌خود امنیت نیز برقرار می‌شود. 
      
    وی در خاتمه درباره اینکه آیا با دولت جدید همکاری خواهید کرد، گفت: من خدمت روحانی رسیدم و اعلام کردم که ما هر کاری که در جهت تقویت نظام و دولت از دست‌مان برآید، دریغ نمی‌کنیم و ویژگی نظام اسلامی این است که ما در دولت اسلامی مفهومی به نام اپوزیسیون به معنای غربی آن نداریم و رقابت سلایق مختلف به خاطر این است که اهداف نظام و دولت محقق شود.




    تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 5:3 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به مشهد، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان، طلاب و اساتید مشهدی در تالار راضی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاضر شده بود، در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: یادم می‌آید که شهید دیالمه در همین سالن شاخص‌های حرکت بر صراط مستقیم را تبیین می‌کرد و شهید هاشمی‌نژاد نیز در همین سالن به تبیین خط امام(ره) می‌پرداخت و یا روزی که شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در همین سالن حضور یافته بود.

    وی با بیان اینکه اگر امروز پیشرفت و موفقیت‌هایی در عرصه مختلف را داریم، به راحتی به دست نیامده‌اند، گفت: بسیار مهم است که بدانیم انقلاب با چه مبنایی شکل گرفت و استوار ماند؛ ابتدای شکل‌گیری انقلاب بر مبنای گفتمان اسلام ناب بود اما در آن زمان حرف زدن از این گفتمان به راحتی نبود و چالش‌هایی بر سر آن وجود داشت و نکته دوم این است که اگر امام راحل توانست این گفتمان را وارد جامعه کند به خاطر باور به مردم بود.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هرگاه به کشتی ولایت سوار شدیم، در بین امواج سهمگین پیشرفت کردیم؛ یکی از مقامات مهم یکی از کشورهای مهم اروپایی در یکی از دیدارهایی که با وی داشتم، به بنده گفت که اگر فشارهایی که به کشور شما وارد می‌شود، به ما وارد شده بود، حتی 6 ماه هم دوام نمی‌آوردیم.

    جلیلی ادامه داد: البته افرادی هم بودند که از کشتی ولایت که تجسم امروز آن ولایت مطلقه فقیه است، فاصله گرفته‌اند و غرق شدند و همان طور که در صلوات شعبانیه آمده، اگر از کشتی ولایت عقب و یا جلو بیفتیم پیشرفت ما متوقف خواهد شد.

    وی نگاه امام  راحل را دارای 2 شاخصه مهم ایمان و امید دانست و گفت: اگر ایمان به وعده الهی وجود داشت، همراه آن نیز امید به وعده الهی خواهد بود. دقیقا 4 سال پیش در 20 خرداد 88 اوباما نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشت و در آن نامه به صراحت اعلام کرد که حل مسائل منطقه "بدون حضور ایران" امکان‌پذیر نیست.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نباید ترفندهای دشمن را فراموش کرد، این گونه نیست که وقتی متاصل بشوند، ایران را رها کنند بلکه هرگاه ما اوج گرفتیم و به پشت خیمه‌های آنها رسیدیم، از درون حرکتی آغاز شد تا جلو پیشروی ما گرفته شود؛ 4سال پیش نیز چنین اتفاقی افتاد و زمانی که رقابت تنگاتنگ و مشارکت گسترده‌ای در انتخابات ایجاد شد، عده‌ای در داخل کشور مانع پیشروی ملت شدند و ما را درگیر خود کردند.

    جلیلی یک از ترفندهای قدیمی دشمنان را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی معرفی کرد و گفت:‌ چندی پیش فردی در کویت به اسم شیعه کتابی نوشت و در آن اهل سنت را متهم کرد و دولت کویت نیز وی را دستگیر کرد اما آمریکا‌یی‌ها در حرکتی تعجب برانگیز به دولت کویت فشار آوردند و آن فرد آزاد شد و آن فرد نیز بعد از آزادی به انگلستان رفت و انگلیسی‌ها برای وی یک شبکه راه‌اندازی کردند تا علیه اهل سنت فعالیت کند، اما جالب است که در انگلستان تعداد دیگری شبکه تلویزیونی وجود دارد که علیه شیعیان تبلیغ می‌کند.

    وی با بیان مثال دیگری تصریح کرد: بعد از اینکه متحدان آمریکا نوبت به نوبت سقوط کردند، آنها علیه سوریه اقدام کردند چرا که سوریه دل مقاومت بود و آنها تمام ظرفیت خود را علیه سوریه به کار گرفتند و ما نیز از سوریه حمایت کردیم و امروز دشمنان اعلام می‌کنند که مسئله سوریه بدون حضور ایران حل نمی‌شود البته آنها تمام تلاش خود را به کار گرفتند که مقاومت از سوریه را از بین ببرند اما از طرفی دیگر دشمن وقتی از رویارویی مستقیم ناامید می‌شود، به ترفندهای دیگر روی می‌آورد.

    "مشاهده کردیم بعد از اینکه 4 سال پیش و در انتخابات ظرفیت عظیمی ایجاد شد، فتنه در داخل شکل گرفت و یا اینکه در زمانی که اعلام کردند که جمهوری اسلامی با صلابت از مقاومت حمایت می‌کند و درست زمانی که از کشتی ولایت فاصله گرفتند، بحث دوستی با مردم اسرائیل و مکتب ایرانی مطرح می‌شود، که همان پیاده شدن از کشتی ولایت است."

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جریان تردید باید به خوبی کالبدشکافی شود، گفت: هرگاه تهدیدهای دشمن از بیرون دچار ناکامی می‌شود، عده‌ای از درون ایجاد تردید می‌کنند و تا بحث از گفتمان انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، عده‌ای روی به تخریب و تردید‌افکنی در این گفتمان می‌آورند، آنها بدانند که اگر چنین کاری کنند، با آنها مقابله فکری و نظری خواهد شد.

    جلیلی اضافه کرد: دوستان به من می‌گویند چرا کلمه ظرفیت را مدام تکرار می‌کنی، اما بهترین راه در مقابل ایجاد تردید در ظرفیت‌های ملت همین است و باید بدانیم اگر می‌خواهیم نارسایی‌های امروز حل کنیم بدون اسلام ناب نمی‌شود و این بی‌هنری است به کسی به جای اینکه دم از ظرفیت‌های بزند، مدام از تهدیدها و کاستی‌ها سخن به زبان بیاورد البته اگر می‌خواهیم بر کاستی‌ها فائق بیاییم، باید تهدیدها و کاستی‌ها را ببینیم اما روی آنها متوقف نشویم و بر ظرفیت‌ها تکیه کنیم.




    تاریخ : سه شنبه 92/3/21 | 5:54 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    نمایندگان پارلمان اروپا به شدت از موضع دولت ترکیه نسبت به اعتراضاتی که از ساخت یک مجتمع تجاری در پارک "قزی" استانبول آغاز شد و سپس جنبه سیاسی به خود گرفت و به نقاط دیگر این کشور گسترش یافت، انتقاد کردند.

    به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، نمایندگان پارلمان اروپا در نشستی در کمیته امور خارجی این پارلمان، به شدت علیه حکومت حزب حاکم "عدالت و توسعه" ترکیه انتقاد کردند.

    هم‌زمان در حالی که برخی از نمایندگان پارلمان اروپا به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تاکید کردند تا پس از بازگشتش به کشور از مردم عذرخواهی کند، دیگر نمایندگان پارلمان اروپا درخصوص درخواست‌های احزاب راست و راست افراطی مبنی بر پایان مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا به دنبال رویدادهای رخ داده در میدان تقسیم، ابراز نگرانی کردند.

    مخبر اتحادیه اروپا درخصوص ترکیه در مورد موضع و واکنش اردوغان نسبت به این اعتراضات ابراز تاسف و ناامیدی کرد. در این بین زمزمه‌هایی نیز وجود داشت که مقایسه رویدادهای ترکیه با بهار عربی را رد می‌کرد. گیلز پورتمن، مشاور کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت، این مقایسه گمراه کننده است چرا که یک دموکراسی عملی و کارآمد در ترکیه وجود دارد و اردوغان سه دوره با کسب بیش از 50 درصد آراء در انتخابات پیروز شده است.

    ریچارد هاویت، یکی از نمایندگان سوسیالیست انگلیسی پارلمان اروپا نیز به شدت از اردوغان انتقاد کرده و گفت: اگر شما از دموکراسی در کشور خود حمایت نکنید، نمی‌توانید از تحولات در کشورهای بهار عربی حمایت کنید.

    انتظار می‌رود که پارلمان اروپا بار دیگر در هفته آینده درخصوص رویدادهای اخیر در ترکیه نشستی برگزار کند و درخواست‌هایی نیز از سوی گروه‌های مختلف سیاسی مبنی بر دستیابی به یک "قطعنامه فوری" در خصوص ترکیه وجود دارد.




    تاریخ : سه شنبه 92/3/21 | 5:51 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب