• سیم پین
  • دی 91 - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سه شنبه 19 دی
    رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه‌هایی از تحقق وعده‌های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرح‌ها، روش‌ها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند، بیان کردند.
    وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها و هشدار نسبت به نقشه‌های دشمن/ هدف ملموس دشمن مانع تراشی در راه حضور پر شور مردم

    به گزارش افکارنیوز به نقل از سامانه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب،، حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبت‌های ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند، اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملت‌های جهان را به وجد می‌آورد.

    ایشان پیروزی‌ها و موفقیت‌های سه دهه اخیر را جلوه‌هایی از تحقق وعده‌های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملت‌های مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می‌شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

    رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرف‌های ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف، افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند، بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می‌کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه‌های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای همدستی دولت‌های استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می‌کنند که هدف تحریم‌ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است.

    ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.

    ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولت‌های مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرح‌های دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.

    رهبر انقلاب، توصیه‌ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند:همه این توصیه‌ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرح‌های دشمن، افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می‌دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می‌شود،‌ متمرکز شده است.

    ایشان در تشریح اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می‌شوند، اما می‌دانند که نمی‌توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند.

    رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند، اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند، حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

    ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه بیان روش‌هایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می‌کند، خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟

    رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چارچوب حرکت می‌کنند، تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.

    ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می‌کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد، اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش‌هایی برشمردند که به تحقق اهداف دولت‌های مستکبر کمک می‌کند.

    رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به راه‌ها و روش‌های بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است، افزودند: پایبندی همه به این راه‌ها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، مگر این‌که کسانی بخواهند از راه‌های غیرقانونی عمل کنند، همچنان‌که برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.

    رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روش‌هایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می‌کند، افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند، در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه‌ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست، البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد.

    ایشان در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده‌ای هم می خواهند صلاحیت‌های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

    رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور، افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست، بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می‌گیرد، بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند.

    ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می‌کنند، بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است، بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می‌بینند.

    رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند، نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیت‌های لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.

    ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند؛ چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.

    حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: ان‌شاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

    رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.




    تاریخ : سه شنبه 91/10/19 | 8:57 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان

    اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

     

    آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان 

    وزیر دفاع از آمادگی نیروهای مسلح ایران برای تجهیز ارتش لبنان خبر داد و گفت که در صورت توافق طرفین به این درخواست پاسخ مثبت می‌دهیم. 

    سردار احمد وحیدی ادامه داد: درخواست‌هایی از قبل در این خصوص مطرح شده بود و ما هم اعلام می‌کنیم که اگر آنها درخواست رسمی کنند، آمادگی برآورده کردن درخواست‌های آنها را داریم.

    پیشتر (حسین الحاج حسن) یکی از وزرای کابینه لبنان در شهریورماه سال 89 درخلال جلسه هیأت دولت با عنوان کردن این موضوع گفته بود که، "بهتر این است که با تشکیل کمیته ویژه‌ای از کشورهای عربی، درخواست کمک های نظامی بکنیم و همچنین این کمیته به ایران هم سفر کند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد." حسین الحاج حسن آن زمان گفته بود، این حق ماست تا دوستان و برادران ما در مسلح کردن ارتش لبنان کمک کنند. 

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت تحویل سامانه اس300 از روسیه نیز اظهار داشت: اس300 روال سابق خود را طی می‌کند و چیز جدیدی محقق نشده است./آرمان




    تاریخ : سه شنبه 91/10/5 | 2:28 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    مسئول بخش دفاع سایبری شاباک در تلاویو: ایرانی‌ها از ما باهوش‌تر هستند

    اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

     

    مسئول بخش دفاع سایبری شاباک در تلاویو:

    ایرانی‌ها از ما باهوش‌تر هستند

    دیپلماسی ایرانی: ایران و اسرائیل مدتی است که با یکدیگر در جنگ غیر مستقیم به سر می برند.

    جنگی که شاید در نوع خود بی سابقه باشد. در فضای مجازی و دنیای تجسس دو طرف در یک جنگ تمام عیار علیه یکدیگر به سر می برند.

    مدت های مدیدی است که هکرهای اسرائیلی علیه فعالیت های هسته ای ایران، سامانه های نفتی و سازمان های دولتی ایران فعال هستند و ایرانی ها نیز درصدد دفع این خصومت و دفاع از خود هستند.

    روزنامه الاخبار، چاپ بیروت در این باره می نویسد: مانورها و آمادگی های نظامی ایران و اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. هر کدام از دو طرف تلاش می کند تا با رونمایی از امکانات جدید و انجام مانورهای تازه طرف مقابل را شوکه کند که در حال حاضر این درگیری غیر مستقیم به دنیای سایبر نیز رسیده است.

    در این بخش مسئولان اسرائیلی تلاش می کنند تا امکانات و خبرگی ایرانی ها در ابعاد توانایی های دفاعی و هجومی به خصوص به تاسیسات حساس اسرائیلی را به دقت زیر نظر داشته باشند با این فرض که ایرانی ها توانایی هر کاری را دارند.

    رئیس بخش دفاع از سامانه های حساس الکترونیکی در شاباک در این باره می گوید که ایرانی ها از ما باهوش تر هستند و برای همین نباید آنها را دست کم بگیریم. آنها همان کسانی هستند که پنج هزار سال پیش شطرنج را اختراع کردند.

    الاخبار در ادامه به مصاحبه رونین پرگمن، کارشناس امور امنیتی با روزنامه یدیعوت احرونوت اشاره می کند و می نویسد: حملات شدیدی که ایران به تمامی سامانه های الکترونیکی منتشر شده در سراسر اسرائیل انجام داده است، به گفته مسئولان شعبه سایبری در شاباک نشان از پیشرفته بودن واقعا بالای ایرانی ها در این زمینه است که ویژگی در خور توجهی به آنها می دهد.

    به گفته کارشناسان علاوه بر صدها هزار حمله سایبری ای که فعالان اسلام گرا در سراسر جهان انجام می دهند، در سه سال اخیر حملات پیشرفته ای صورت گرفتند که در سطح یک کشور است و فراتر از توانایی های یک جریان کوچک فعال اسلامی است، وقتی که این حملات مورد بررسی قرار گرفتند مشخص شد که چه طرفی پشت آنها است، منبع آن حملات ایران بود، آنها توانسته بودند توسط امکانات بالای خود به تاسیسات زیربنایی ما دسترسی یابند، پس از آن که منبع حمله کشف شد ما نیروی ویژه شعبه سایبری را برای این کار بسیج کردیم تا جلوی این حملات را بگیرد و تلاش کردیم که این حملات را خنثی کنیم. آنها واقعا قوی عمل کرده بودند و نیروهای ما نتوانستند آن دفاع لازم را در برابر حملات آنها انجام دهند.

    وی درباره پشتیبانی هایی که از این حملات الکترونیکی می شود نیز می گوید: پس از آن که تاسیسات هسته ای ایران مورد حمله الکترونیکی قرار گرفتند، ایران مرکزی را برای هماهنگی های الکترونیک در مراکز سایبری با هدف دفاع از تاسیسات الکترونیک حساس خود راه اندازی کرد، اما هدف مخفیانه دیگری نیز برای خود تعریف کرد که حمله به تاسیسات الکترونیکی طرف های دشمن از جمله آنها بود.

    در همین چارچوب بود که سه ماه پیش لئون پانه تا، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، ایران را متهم کرد که یک سری حملات منظم الکترونیکی به تاسیسات الکترونیکی بانک های امریکا انجام داده است.

    الاخبار در پایان می نویسد: اسرائیل برای حمایت از تاسیسات الکترونیکی اسراتژیک وابسته به نهادهای مالی و بانکی خود فهرستی را تهیه کرده و گفته است که این تاسیسات نیاز به حمایت های سایبری شاباک دارند، به همین منظور نیز قانونی را به کنست، پارلمان اسرائیل فرستاده که در حال حاضر در کمیسیون داخلی و کمیته خارجی و امنیت وابسته به کنست قرار دارد و در دست بررسی است.

    در همین رابطه شعبه سایبری شاباک به خصوص در زمینه دفاع از سامانه های حساس الکترونیک در این رژیم در حال استخدام مجموعه ای از هکرهای جوان است تا در شبعه مرکزی شاباک که به همین منظور تدارک دیده شده است، به فعالیت بپردازند.

    هدف از فعالیت آنها تنها خنثی سازی حملات سایبری به تاسیسات الکترونیکی تاسیسات مهم که می توانند وضعیت اسرائیل را مختل کرده و این رژیم را در حالتی از فلج قرار دهند، مانند شرکت های برق، ارتباطات و آب و فاضلاب است. همچنین این شعبه وظیفه دارد که تمامی اطلاعات لازم درباره برخوردهای الکترونیکی و جنگ در دنیای سایبر را جمع آوری کند./دیپلماسی ایرانی




    تاریخ : سه شنبه 91/10/5 | 2:26 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

    گزارش احمدی نژاد به مردم در آغاز سال سوم هدفمندی یارانه ها: کام مردم شیرین شد و قدرت خرید اکثرشان بالا رفت

    گزارش احمدی نژاد به مردم در آغاز سال سوم هدفمندی یارانه ها:

    کام مردم شیرین شد و قدرت خرید اکثرشان بالا رفت

    عصرایران - در آغاز سومین سال اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور با شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی ، گزارشی از وضعیت اقتصاد کشور به مردم ارائه داد.

     

    اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

    اهم سخنان رئیس جمهور که  به مجری گری مرتضی حیدری ، روی آنتن رفت ، به شرح زیر است:

    *با اجرای هدفمندی یارانه ها ، به عدالت نزدیک شدیم و رشد اقتصادی ما به 5.2 درصد رسید و تولید در اغلب رشته ها افزایش داشت.

    *کنترل مصرف انرژی محقق شد. اگر نسبت رشد متوسط 20 ساله را ادامه می دادیم الان مصرف بنزین ما در روز 135 میلیون لیتر بود ولی الان 62 میلیون لیتر مصرف داریم.در سال 90 ، مصرف خانگی و تجاری برق و گاز پایین آمد ولی مصرف در بخش صنعت بالا رفت که نشانه رشد صنعت است.

    در برق ، در 10 سال گذشته 7.4 درصد در هر سال رشد مصرف داشتیم ولی در سال 90 ، رشد مصرف ، دو دهم درصد منفی بود. در سایر حامل های انرژی هم این گونه بود.

    *تمام تحلیل ها نشان می دهد که در سال 90 ، هفت دهک ما قدرت خریدشان رفته بالاتر ، البته نه خیلی و مثلاً 10 برابر نشده است ولی بهتر شده است. در روستاها البته وضع بهتر بود. نسبت درآمد دهک بالا به دهک پایین ، خیلی بهتر شد.

    *تورم ساختاری است و در 50 سال اخیر همیشه داشته ایم . ما در دی ماه 89 ، تورم 12.8 درصد داشتیم که در سال 90 رسید به 20.9 درصد و تمام ظرفیت تورم زایی تخلیه شد. در این فاصله افزایش قیمت های جهانی داشتیم که در داخل هم اثر داشت.

    *تورم در دهک ها متفاوت است و ممکن است در دهک یک که درآمد پایین دارد ، بالاتر باشد.تا الان ما ، تورم 26.1 درصد داریم که عمدتاً ناشی از تغییر قیمت ارز است. البته دولت دارد بازار را مهار و مدیریت می کند تا اثر افزایش نرخ ارز بر تورم بیش از این ، اتفاق نیفتد. ما درگیر تحریم و یک جنگ روزمره هستیم و تجارت خارجی ما با چالش جدی مواجه است که مدتش کوتاه خواهد بود. ولی انچه دشمن می خواست محقق نشد و با همکاری مردم ، توانستم مهار کنیم.ما می توانیم از این مرحله عبور کنیم.

    *برای رسیدن به تورم تک رقمی ، 7 طرح آماده کردیم. البته بخش مهمی از این تورم به ماجرای ارز و بخشی به سیستم بانکی برمی گردد. در این میان ، معوقات بانکی هم بسیار مهم است.متاسفانه با تصمیم گیری های خارج از اراده دولت ، معوقات بانکی زیاد شد و خارج از دولت تصمیم گیری کردند که معوقات بانکی تا 5 سال برنگردد. پیام این تصمیم این بود که پول ها را بازنگردانند. در حالی که قبلاً این روند کاهشی بود و معوقات در حال بازگشت بود.

    * در پاسخ به سوالی در باره این که 60 درصد پول جامعه در دست 300 نفر است: دولت اصلا به معوق کردن اعتقاد ندارد. البته بخشی در کار تولید هستند ولی الان قادر به بازپرداخت نیستند . با آنها همراهی می کنیم . ولی برخی ها وام گرفته اند و کالا خریده و فروخته اند ولی بازنمی گردانند. امسال از درشت های این عرصه شروع کردیم تا باز پس گیریم ولی آنقدر سر و صدا کردند که از جای دیگری جلوی بازپرداخت ها را گرفتند. اگر این پول ها برنگردد ، بانک ها با کدام منابع مالی از تولید حمایت کند؟ اینجاست که تولید پایین می آید.خیلی فشار است . حتی پرونده معوقه ها را می گیرند و می روند به اتاق هیات مدیره و آنها را تهدید می کنند. در این شرایط مدیریت سخت می شود.بانک مرکزی باید این ها را اصلاح کند.البته در وضعیت کنونی اقتصادی هم باید عامل تحریم و سوء استفاده ها را به ویژه در بازار ارز در نظر بگیریم.

    *11 بار قانون هدفمندی را با اصلاحیه مواجه کردند که با هیچ کدامشان موافق نبودیم. این طرح مخالفان سیاسی زیادی داشت که آنقدر اطلاعات غلط پمپاژ کردند چون دروغ پردازی در جامعه ما هزینه ندارد. مجلس و بقیه هم فکر کردند اتفاق منفی بزرگی در حال وقوع است و وارد شدند.ما هم نمی توانستیم هر روز حرف بزنیم و با آنها مقابله کنیم.

    الان از جاهای مختلف دارند اقتصاد را مدیریت می کنند. ناظر حق ندارد بگوید چنین کن و چنین نکن. او فقط باید بر اساس اسناد بالادستی ، نظارت کند. من در مجمع تشخیص هم همین را مطرح کردم که طبق اصل 44 باید اقتصاد به دست مردم سپرده شود ولی مدیریت یکسان نداریم ؛ دولت تصمیم می گیرد، مجلس تصمیم می گیرد ، همین امروز هم مجمع تشخیص مصلحت یک تصمیم اقتصادی گرفت. این روش جوابگو نیست.

    *برخی پیش بینی می کردند که بحران اقتصادی می شود ، صنعت می خوابد و کارگران به خیابان ها می آیند. حالا که این طور نشد...البته برخی تولیدات باید از رده خارج شوند . مثلاً وقتی تولیدی 10 برابر هزینه جهانی ، هزینه بر می دارد که نمی تواند ادامه داشته باشد. باید مشکلات این چنینی را هم حل کرد.ما به صنایع کمک کردیم. به آنها یارانه دادیم. به خانه دار برق را 100 -120 تومان دهیم ولی به کشاورز 10 تومان می پردازیم ؛ این یارانه است اما بعضی ها فکر می کنند یارانه این است که آن را یک جا بگذاریم و بگوییم بیایید دریافت کنید.بدترین شکل یارانه این است که آن را نقدی بپردازیم. حتماً در این روش ، سوء استفاده شکل می گیرد.

    خیلی ها دارند گله می کنند که چرا دولت از تولید حمایت نمی کند ولی خود همان ها ، وقتی در جایگاه تصمیم گیری نشستند ، حمایت را کاهش دادند در حالی که دولت می خواست حمایت کند.

    *پارسال انبارهای ما پر از گندم بود اما 7-6 ماه علوفه وارد کشور نشد و دامدارها و مرغدارها به مشکل خوردند . لذا به گندم فشار آوردند و گندم را خوردند ومشکل ایجاد شد.چرا این اتفاق افتاد؟ 5-4 نفر واردات علوفه را بر عهده داشتند که با آنها برخورد نامناسبی شد و این ها ناگهان کنار رفتند و قضایای کمبود مرغ ایجاد شد و دولت را تخریب کردند. شوک ارزی هم مزید بر علت شد. اما برخورد های امنیتی ، باعث تشدید نابسامانی شد. نباید فضای اقتصاد را امنیتی کرد. نباید با تخلفات معمولی ، برخوردهای شدید انجام داد که گویا جرمی رخ داده است ، حداکثر این است که تخلف اداری شده است و باید در همان حد برخورد شود ، همه که تاب تحمل برخوردهای امنیتی ندارند. البته خباثت های دشمن را نباید کمرنگ دید.

    *واقعا افزایش قیمت ارز چه ربطی به هدفمندی دارند؟ می گویند هدفمندی ، نقدینگی را افزایش داد و قیمت ارز بالا رفت. این حرف غلطی است چون نقدینگی کاهش پیدا شده است.یک شبکه ای بود که دائماً در بازار تبلیغ منفی می کرد و عده ای دنبال بالا بردن قیمت ارز بودند. این در حالی است که ما با دشمن هم در گیر هستیم. من تاکید می کنم ارتباطی بین هدفمندی و افزایش قیمت ارز وجود ندارد.

    *دشمن با تحریم خودش قیمت ارز را مصنوعی برده بالا و ما ، در سال بعد ، قیمت ارز را خیلی کاهش می دهیم. ولی فرض کنیم این مساله یکی دو سال طول بکشد. حتی در این صورت هم می توانیم کاری کنیم که بالابودن قیمت ارز ، اثری نداشته باشد و کارهای دشمنان خنثی شود. یکی از راه ها این است که صادرات را افزایش دهیم. سال بعد صادرات غیر نفتی حتما 100 میلیارد دلار می شود چون این قیمت ارز ، به نفع تولید کننده است مثلاً این خودرویی که اینجا 12 میلیون می فروشند را بیرون 6 هزار دلار می فروشند که می شود 15 میلیون تومان که به سود تولید کننده است.

    *روزانه 1850000 بشکه نفت به پالایشگاه ها می دهیم که با گاز می شود 300 هزار میلیارد تومان که با کسر هزینه ها می توانیم این پول را به مردم بدهیم که بیش از یارانه فعلی است و مردم در برابر نوسانات قمیت ، مصون می مانند. ما تضمین می دهیم که درست بشود به شرطی که بگذارند ما مدیریت کنیم.

    *دیواری کوچک تر از ما نیست ، هر کس هر جا کم می آورد به دولت حمله می کند ولی در همه جلسات کارشناسی ، حرف دولت ثابت می شود ، با این حال ، دولت کمترین گلایه ها را کرده است.  در کدام دولت شخص رئیس جمهور 1200 ساعت مستقیماً با کارشناسان جلسه می گذارد؟

    * در پاسخ به سوالی درباره واردات بی رویه با ارز مرجع: بعضی کالاها ، ممنوع الورود هستند و بقیه کالاها ، وارداتشان آزاد است و فقط تعرفه را دولت تعیین می کند. اگر چوب بستی وارد شد و خورد وسط بستنی و صادر شد ، اشکالی دارد؟ما کل کالاها را 10 طبقه کردیم . اولویت اول غذا و دوم دارو و تجهیزات پزشکی است. تا اول مرداد کنترل و محدودیتی نداشتیم و همه طبقات می توانستند ارز مرجع بگیرند ولی از مرداد ، ارز مرجع فقط به طبقه های اول و دوم تخصیص داده شد. اگر ارز مرجع به خودروهای وارداتی داده شده ، مال قبل از مرداد است.به دارو هم بیش از سال گذشته ارز مرجع دادیم . حالا اگر وارد نشده یا وارد شده و جایی رفته ، باید بررسی شود. هیچ کس حق ندارد دارو را گران کند چون به همه ارز 1226 تومان داده ایم. وزارت بهداشت باید کنترل کند.دولت که مسوول نیست 2400 قلم دارو را کنترل کند.باید شبکه بهداشت ، تولید کننده ها کنترل کنند. دولت وظیفه اش این بود که ارز را بدهد که ارز را داده است.

    الان از اولویت سوم تا دهم هم هر کس بخواهد می تواند برود اتاق مبادلات ارزی و ارز بگیرد و مشکلی هم نیست. باید به جایی برسیم که هر ارزی جابجا شود ، ثبت شود.این البته دخالت در زندگی مردم  نیست و همه جای دنیا این طور است.

    *هدفمندی در کام مردم شیرین بود. البته یک مقدار با اطلاعات غلط آن را مخلوط کردند. نرخ ارز که ربطی به هدفمندی نداشت. بیت المال باید به همین شکل بین مردم تقسیم شود. دولت حس مردم را درک می کند.

    *آنهایی که سهام عدالت گرفته اند ، آن را نگه دارند. الان هم قیمتش رفته بالا و 2.5 برابر شده است. به ذهن کسی نیاد که این سهام به چه دردی می خورد. نه این طور نیست، سود سهام عدالت دارد صرف قسط همین سهام می شود و بعد از آن ، سودش می رود به جیب مردم و به زودی بازارش باز می شود و مردم می توانند آن را خرید و فروش کنند. این هم در جهت عدالت است.7 ماه مانده به پایان این دولت ، بگذارید این کارها را تمام کنیم.

    *مسکن مهر روند خوبی دارد و به سرعت در حال تحویل می شود.  مهر ماندگار هم 900 طرح بزرگ از نیروگاه و سد گرفته تا بزرگراه و آزاد راه. دولت همه امکاناتش را بسیج کرده که این طرح ها را به اتمام برساند.مشکلی پیش آمده بود که حل شد و داریم جلو می رویم.

    * مگر می شود دولت پولی را که باید در جایی هزینه کند ، در جای دیگری خرج کند. این که خلاف قانون است ، مگر می شود؟ بعضی ها اصرار دارند که نقش دولت را کمرنگ کنیم. بالاخره ابعاد تحریم که معلوم است . مسولان کشور که می دانند و البته الان نمی شود ابعاد آن را گفت. دولت برای کارهای عمرانی له له می زند و ما می خواهیم زودتر زیر ساخت ها را درست کنیم و مهر ماندگار هم بر همین اساس است ولی برای درآمد دولت محدودیت داریم. ما حتی اضافه کارهای کارمندان را نتوانسته ایم بدهیم.خیلی علیه دولت حرف می زنند. در کشور ما حرف زند و تهمت زدن هزینه ندارد. این مساله باید حل شود.

    * دولت ارز را 1226 تومان فروخته و ارز گران تری نفروخته است که آن را در هدفمندی خرج کند.

    این دولت تنها دولتی است که سه سال است هر ساله 30 درصد درآمد نفتی را ذخیره کرده است. قبلا که این طور نبود. اگر بگذارند حساب ذخیره را باز کنیم ، قیمت ارز به سرعت پایین می آید ولی نمی گذارند!

    *خب! دشمن آمده یک سنگی انداخته است و اگر متحد باشیم می توانیم کار دشمن را به عنصر سازنده تبدیل کنیم. الان اگر کمی کمتر مصرف کنیم و بعداً بخریم مگر چه می شود؟ ما 75 میلیون نفریم ، اگر بخواهد چیزی بشود برای همه می شود. ما هر طرح هایی داریم ولی آن کسی که باید کار را یکسره کند ، ملت است.کجا باید کار یکسره شود؟ به نظر من در انتخابات که به نظر من دنیای جدید است. اگر 49 میلیون واجد شرایط داریم ، همان 49 میلیون نفر بیایند و رای بدهند و دنیا را متحول کنند. هیچ کس هم حق ندارد در انتخابات دخالت کند.

    * ما می خواهیم کار نیمه کاره برای دولت نگذاریم و سر و ته تحریم را هم به هم بیاوریم و کار را شسته رفته به دولت بعدی تحویل بدهیم. دولت تلاش می کند که همه مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند و همه سلائق هم مشارکت کنند. احدی هم نباید جای مردم تصمیم بگیرد. در جایی که رهبری انقلاب می گوید من یک رای بیشتر ندارم ، بقیه هم بنشینند سر جایشان تا اراده ملت جاری شود.باید قدرت ملت ایران در جهان به نمایش گذارده شود زیرا حضور حداکثری هم در فضای داخلی و م در فضای بین المللی اثر گذار است. مسائلی مانند ارز و نظایر این ، موقتی است، مانند این است که در مسیر یک خودرو ، چاله ای پیش آمده یا ماشین پنچر شده و بعد از گرفتن پنچری ، به راهش ادامه می دهد.

    * به خاطر هدفمندی اول بای از خدا تشکر کنیم. از امام عصر(عج) که به یقین رسیده ام عنایت ویژه به ملت ایران دارد تشکر می کنیم. از مردم ایران تشکر می کنیم ، به وِیژه از بخش حمل و نقل که شخصیت های والای گمنام هستند. از همکاری مجلس و قوه قضاییه و نیروی انتظامی و از همه تشکر می کنم. از رهبری هم که همیشه از دولت حمایت کرده اند ، تشکر می کنم./عصرایران




    تاریخ : سه شنبه 91/10/5 | 2:23 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر


  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب