• سیم پین
  • (افراط گرایی در مباحث مرتبط با فراماسونری 2 - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    9- در چند هفته ی اخیر، پیشنهاد عجیبی از سوی یکی از محققین برجسته، عزیز و مورد احترام در عرصه ی مباحث مرتبط با فراماسونری مطرح گردیده است. علی رغم احترام ویژه ای که شخص بنده، وبسایت وعده ی صادق و سایر محققین برای این محقق عزیز قایل هستیم، پیشنهاد اخیر ایشان چندان مورد توافق ما نیست. پیشنهاد ایشان نیز ساختن یک « ابلیسک ماسونی » در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) و ترغیب زائران حرم مطهر به سنگ زدن به این ابلیسک ها است. گرچه در وهله ی اول این پیشنهاد جالب می نماید و می تواند جایگزین رمی جمراتی گردد که با دیوارهای فعلی معاوضه شده اند، اما فی نفسه اشکالات فراوانی در دل خود دارد: اولاً اکثر زائر حرم مطهر چندان  از مفهوم ابلیسک و نمادهای ماسونی ندارند و در درجه ی اول توجیه آنان برای لزوم سنگ اندازی به این ابلیسک ها دشوار می باشد و در درجه ی دوم با توجه به عدم اشراف بسیاری از زایرین بر موضوع فراماسونری، سنگ اندازی آن ها به ابلیسک، دردی را دوا نمی کند و این حرکت نادانسته ی آن ها تاثیر مهمی در امر مبارزه با فراماسونری ندارد. ثانیاً برای تحقق امر مذکور، قبل از هر چیز باید یک « ابلیسک » در حرم مطهر ساخته شود که این مسئله از یک سو دور از شأن فضای ملکوتی حرم مطهر می باشد، و از سوی دیگر قبل از دست به کار شدن ما بر علیه فراماسونری، سازمان فراماسونری جهانی (دجال آخرالزمان) در دوره ای که هنوز سنگ انداختن به ابلیسک مرسوم و رایج نشده است، تلاش خواهد کرد تا تصاویری از ابلیسک را در کنار گنبدهای حرم مطهر به نمایش گذارد و با انتشار آن ها در رسانه های جمعی، ایران را نیز به عنوان عضو دیگری از جامعه ی شیطانی فراماسونری جهانی معرفی نماید.


    در واقع با این کار همان گونه که در میدان سنت پیتر کلیسای جامع واتیکان (مرکز کاتولیک ها) یک ابلیسک خودنمایی می کند و ما در مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » از آن به عنوان یکی از شواهد ارتباط فراماسونری جهانی با واتیکان نام بردیم، دشمن نیز تلاش خواهد کرد تا با استفاده از این مسئله به فرافکنی پرداخته، و با استفاده از تصاویر ابلیسک در کنار حرم مطهر، مقدسات مسلمانان را به فراماسونری جهانی ارتباط دهد.




     

    علامت ماسونی Obelisk در میدان مرکزی واتیکان. اصل این علامت مصری بوده است.



    بدین ترتیب همانگونه که ملاحظه فرمودید، مضرات این پیشنهاد بیش از فواید آن است.


    9 - چند وقتی است که مقالاتی در باب فراماسونری ارایه شده اند که در آن ها به صورتی کاملاً افراطی و بی محابا به مسئله ی انرژی های مثبت و منفی و ارتباط آن ها با ساختارهای هرمی، گنبدی و هشت وجهی پرداخته می شود. این مسئله عمدتاً به گرته برداری پالایش نشده از مقالات افرادی همچون David Icke، Henry Mackawe و Zagami مربوط می گردد.


    اما نکته ی جالب این که هنوز صحت و سقم انرژی های مثبت و منفی و ماهیت آن ها، آن گونه که برخی محققین ادعا می کنند و در فیلم مستند (ظهور: The Arrival) نیز پیرامون آن صحبت شده است، هنوز کاملاً مشخص نمی باشد. به خصوص در باب معماری گنبدی و جذب انرژی مثبت توسط آن ها (آن گونه که تعدادی از محققین بر آن اصرار می ورزند)، نکات مبهم بسیاری وجود دارد. ذکر یک مثال مهم در این زمینه، می تواند بهتر به درک بهتر این مسئله کمک کند:


    مسجد قبا، قدیمی ترین مسجد اسلامی است که در شهر مدینه ساخته شد و یکی از مقدس ترین مکان ها در تاریخ اسلام می باشد. در صدر اسلام، این مسجد مقدس با سقفی از لیف خرما پوشیده شده بود و خبری از گنبد یا ساختارهای هشت وجهی بر بام آن نبود؛ همچنین در آن زمان، سایر مساجد صدر اسلام نیز از شاخ و برگ خرما  پوشیده  شده  بودند  و  لزوماً گنبدی نبوده اند.(5) حال آیا می توان گفت که چون این مسجد سقفی گنبدی نداشته است، قادر به جذب انرژی های مثبت نبوده و به همین دلیل از نظر معنوی دچار نقص بوده است؟!!!


    جواب این سوال قطعاً خیر می باشد و این مسجد علی رغم نداشتن سقفی گنبدی در صدر اسلام، یکی از مقدس ترین مکان ها بوده است.


    بنابراین همان گونه که ملاحظه فرمودید، برخلاف هیاهوی فراوانی که پیرامون مسئله ی فوق وجود دارد، مسئله ی مذکور از پشتوانه ی قوی برخوردار نیست و صحت و سقم آن با علامت سوال رو به رو است و چه بسا مساجد بسیاری در صدر اسلام وجود داشتند که فاقد سقف گنبدی بودند و از نظر معنوی ارزشی فراوان داشتند.


    البته پرهیز از نمادهای کفر همچون هرم و چشم، ستاره ی شش گوش و ... امری واجب و ستودنی است، اما افراط در نماد گرایی، ممکن است تبعاتی معکوس و نامناسب داشته باشد و با پیدا شدن مثال های نقض، مطالب مهم تر نیز زیر سوال برود.


    10 - قبلاً به تعدادی از همکاران و دوستان و همراهان عزیز توصیه شده بود که در باب نمادشناسی و عدد شناسی ماسونی، تنها به اعداد مختص ماسون ها همچون 13 و 33 بپردازند و از پرداختن به اعداد مشترک با سایر مرام ها و عقاید، پرهیز نمایند. به عنوان مثال، بسیاری از محققین و سخنرانان، در طی مقالات و سخنرانی های خود، به اعدادی همچون 11، 9، 40، 7 و ... اشاره می نمایند که البته عمده ی این اعداد نیز از مقالات تعدادی از محققین خارجی اقتباس شده است که در این میان، نماد شناسی و عدد شناسی 9 و 11 به خصوص بعد از واقعه ی 11 سپتامبر، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.


    متاسفانه باید گفت که اعداد نامبرده، مختص ماسون ها نیستند و به خصوص اعدادی همچون 7 و 40 عمدتاً با توجه به باورهای مذهبی یهودیان (که کابالا در میان آن ها پرورش یافته است) در میان گروه های مذکور طرفدار پیدا کرده است و با توجه به ریشه ی مشترک ادیان ابراهیمی، همین عدد 7 در اسلام و مسیحیت نیز مقدس می باشد. بنابراین پرداختن به اعداد مشترک نه تنها مفید نیست، بلکه موجب اشتباه در نتیجه گیری می گردد.


    در واقع مولف مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » خود از وجود مقالاتی پیرامون اعداد 11 و 9 و 7 و 40 و ... و ارتباط آن ها با فراماسونری، خبر داشته است، اما به دلیل دلایل فوق و غیر اختصاصی بودن اعداد مذکور، از درج مطالبی پیرامون آن ها در مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » و سایر مقالات تالیفی خود، خودداری نموده است.


    متاسفانه به دلیل عدم توجه بسیاری از محققان به مطلب مذکور، امروز سوالاتی پیرامون 22 بهمن (11*2) مطرح می گردد که اگر محققان محترم در این زمینه اصولی برخورد می کردند و از بازنشر هر مطلبی که محققین غربی ها در مقالات خود می گویند، خودداری می کردند، چنین سوالاتی مطرح نمی گردید.


    11 - مستند های ظهور (The Arrival) و فاز 3، مستند های زیبا و جذابی هستند، اما نباید فراموش کرد که متاسفانه، پایه ی این مستند ها بر اساس سخنرانی های « شیخ عمران حسین » می باشد. در مورد « شیخ عمران حسین » باید بگوییم که وی سنی است و اهل کشور ترینیداد با اصلیتی هندی است. بعضاً سخنرانی های مناسبی پیرامون آخرالزمان دارد، اما متاسفانه شیعیان را دارای عقاید نامناسب می داند، هر چند که معتقد است شیعیان کافر نیستند!:(6)


    http://www.imranhosein.org/faq/56-world-events/201-i-heard-the-arrivals-are-based-on-shia-beliefs.html


    البته وی در برخی از فیلم ها از امام خمینی با احترام یاد کرده است.
    به هر حال همواره باید به فیلم هایی همچون Arrival و Phase 3 با دیده ی احتیاط نگریست و همه ی مواضع آن ها لزوماً قابل تایید نیست. در مورد اینگونه مستند ها، آن چه مطابق شرع و عقل است، پذیرفتنی است، و آن چه که مغایر با آن ها است، غیر قابل قبول است.


    13 - در طی ماه های اخیر و البته همزمان با بروز مشکلاتی برای وبسایت « وعده ی صادق » متاسفانه این وبسایت، مورد عنایت! تعدادی از وبسایت های همکار قرار گرفت. عده ای « وعده ی صادق » را کندرو و ترسو خواندند و عده ای آن را افراطی و تندرو نامیدند. این تنوع عقاید در نوع خود جالب است؛ اما از این وبسایت های همکار و همراه درخواست می کنیم به  جای دامن زدن به فضای اتهام و دشمنی، برادر کوچکتر خود را یاری فرمایند.


    14 - با وقوع تحولات اخیر منطقه ی خاورمیانه، تعدادی از دوستان نسبت به شباهت پادشاه اردن  با سفیانی، سوالات و تردیدهایی را مطرح کرده اند که البته بنده اصل این سوالات و تردید ها را می ستایم و در واقع به همین دلیل است که همواره به غیر قطعی بودن و احتمالی بودن شباهت های شخصیت های مطرح شده در مقالات، اشاره نموده ام. اما نکته ی جالب در رابطه با تحولات اردن این که سمت و سوی اعتراض ها عمدتاً به سمت نخست وزیر اردن « سمیر الرفاعی » است، نه پادشاه اردن « ملک عبد الله ». این حقیر خود با یکی از معترضان اردنی از نزدیک برخورد داشته و بدون اشاره به نظر خود در رابطه با « عبدالله اردن »، در مورد اعتراضات اخیر از وی پرسش نموده ام. وی البته مخالفت تعداد اندکی از معترضین را با شخص « عبدالله دوم » رد نکرد، اما بیان کرد که وی و عمده ی معترضین اردنی نسبت به نخست وزیر معترضند نه شاه اردن! چرا که به گفته ی وی، شاه اردن در کشور خود بسیار محبوب است و به قول این معترض، اگر شاه اردن و اجداد وی نبودند، مردم اردن باید کماکان در بیابان ها به زندگی بدوی خود ادامه می دادند و از گرسنگی می مردند!!! بنابراین این معترض، شاه کشور خود را از محبوب ترین شخصیت های کشور خود می دانست! (هر چند که بنده دیگر از وی نپرسیدم که در کشور اردن که نخست وزیر نیز عملاً از جانب شاه اردن انتخاب می شود، چگونه می توان بین شاه و نخست وزیر اختلاف قایل شد؟!!!)


    البته تحلیل وقایع منطقه، نیاز به بررسی دقیق و پیچیده ای دارد که در آینده ان شاء الله به آن خواهیم پرداخت.


    15 - در پایان از همه ی مخاطبان محترمی که در طی ماه های گذشته سوالات خود را مطرح کردند و این حقیر نتوانستم پاسخگو باشم، عذرخواهی می نمایم. روزانه حداقل 20 تا 50 سوال تخصصی به وبسایت « وعده ی صادق » ارسال می گردد که بنده به دلیل  وقت به تنهایی از عهده ی پاسخگویی به همه ی آن ها بر نمی آیم که به همین دلیل از همه ی عزیزان پوزش می طلبم. البته ناگفته نماند که هدف اصلی وبسایت « وعده ی صادق » ماهی دادن به دوستان نیست، بلکه هدف آن یاد دادن ماهیگیری است! در واقع دوستان باید کم کم قادر باشند خود پاسخ سوالات خود را با تحقیق و مطالعه بیابند و یافته های خود را نیز برای وبسایت « وعده ی صادق » بفرستند تا ان شاء الله به نام آن ها منتشر گردد.


    با تشکر


    خادم الامام (عج)






    تاریخ : چهارشنبه 91/1/16 | 12:24 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب