• سیم پین
  • گزارشی از جلسه 3ش شب سران اصلاحات(حتما این گزارش رابخونید) - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     

    حضور خاتمی در انتخابات بر اساس کدام سناریو بود؟

     
    گزارشی از جلسه سه شنبه شب سران اصلاحات
    حضور خاتمی در انتخابات بر اساس کدام سناریو بود؟
     
    مرد خاکستری اصلاحات با اشاره به نظرسنجی هایی که بیانگر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم است تاکید می کند که برای جلوگیری از شکست و حذف کامل اصلاح طلبان،خاتمی باید با رای دادن،اصلاح طلبان را از سبزها جدا کند.
    دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 16:42

    در حالی که رسانه های جریان فتنه و اصلاح طلبان به صحنه طرح نظرات و بیان مطالبی در خصوص چرائی شرکت سید محمد خاتمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل شده ، اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که این حضور بر اساس یک سناریوی توافق شده در لایه بالادستی اصلاح طلبان طراحی و عملیاتی شده است. 
    اصلاح طلبان و فتنه گران طی 28 ساعت گذشته تلاش کرده اند حضور خاتمی در انتخابات نهم را به مساله ای اصلی تبدیل کرده وبخشی از ظرفیت رسانه ای در داخل و خارج را به این مساله اختصاص داده ودامنه ای از «خیانت و شجاعت» خاتمی را در فضای سیاسی کشور تعریف و تفسیر کنند.
    در این میان اما اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که حضور خاتمی در انتخابات نهم محصول مشورت وی با لایه های بالادستی اصلاح طلبان به منظور خلق وضعیتی جدید و مناسب برای اصلاح طلبان بوده است.
    در همین زمینه شنیده شده که خاتمی سه شنبه شب گذشته جلسه ای با مرد خاکستری اصلاحات و یکی دیگر از عناصر تاثیر گذار این جریان نشسته و با آنان در زمینه حضور در انتخابات به بحث و رایزنی پرداخته است.
    در این جلسه حاضرین با تاکید بر شرکت خاتمی در انتخابات ،تصریح کرده اند که این حضور در بردارنده منافع قابل ملاحظه ای برای خاتمی و اصلاح طلبان خواهد بود.
    این افراد با بیان اینکه باتوجه به نظرسنجی ها اصلاح طلبان شکست دیگری را تجربه خواهند کرد ، گفته اند این شکست منجر به حدف اصلاح طلبان با توجه به تاکید آنان به تحریم انتخابات که مطرح می کردند،خواهد شد.لذا تصریح کرده اند که ما باید کمترین هزینه را برای بازگشت به نظام انتخاب کنیم.
    این افراد با بیان اینکه خاتمی تنها گزینه ممکن اصلاح طلبان برای بازگشت به درون نظام می باشد گفته اند ما باید برای نظام نسبت به خودمان تولید اعتماد کنیم و این اعتماد سازی از طریق حضور خاتمی در انتخابات میسر خواهد شد.
    حاضرین در جلسه همچنین با اشاره به نظرسنجی ها بدست آمده در خصوص میزان مشارکت مردم، سناریوی کاهش مشارکت عمومی برای پذیرفتن اصلاح طلبان را شکست خورده توصیف کرده و گفته اند با رای دادن خاتمی ، می توان بطور ظریف اصلاح طلبان را از سبزها جدا کرد.
    این افراد همچنین با خطاب قرار دادن خاتمی بر اتخاذ راهبرد تعادل به جای راهبرد رادیکال تاکید کرده و بر ضرورت داشتن حداقل حیات جریان اصلاحات تا انتخابات ریاست جمهوری اصرار کرده اند.
    در همین زمینه مردخاکستری اصلاحات خطاب به خاتمی گفته است بهتر است بروی جائی دور از تهران رای بدهی که هم رایت را داده باشی و هم سیستم نتواند از حضور ا استفاده تبلیغاتی بکند.
    گفتنی است با توجه به این جلسه بوده که خاتمی به خارج از تهران رفته و رای خود را به صندوق انداخته است.




    تاریخ : پنج شنبه 90/12/18 | 10:40 صبح | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب