• سیم پین
  • انتقال قدرت در عربستان، شوک جدید بر بازار جهانی نفت وارد می کند - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

     تحلیلگر مسائل سیاسی در استان با اشاره به اقدامات عربستان بر علیه ایران، گفت: بسیاری از مسائل وابسته به این است که چه طیفی از شاهزادگان قدرت را به دست گیرند که بی شک با این انتقال شوک جدیدی به بازار جهانی نفت وارد می شود.

    جهانبخشی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دیار آفتاب، در خصوص چالش های پیش روی عربستان گفت: بی شک مسائل سیاسی هر کشوری بر روی قیمت ها از جمله نفت تأثیر می گذارد و احتمال اینکه با تغییر قدرت در عربستان شوک و تغییر ناگهانی به قیمت نفت وارد آید، بسیار بالاست.


    جهانبخشی با بیان اینکه ملک عبدالله، پادشاه وقت عربستان سالها از بیماری رنج می برد، اظهار کرد: برجستگی این خبر به دلیل اوضاع داخلی عربستان و ایجاد خلاء سیاسی در این کشور است چراکه اکنون در بین شاهزادگان برای رسیدن به قدرت رقابت وجود دارد.


    وی افزود: برخی معتقدند داعشی ها از مشکلات داخلی عربستان از جمله کسری بودجه حاصل از پایین آمدن نفت برای جذب جوانان سوء استفاده کرده اند، لذا فوت ملک عبدالله و انتقال قدرت در بسیاری از مسائل عربستان تأثیر خواهد گذاشت.


    این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات عربستان بر علیه ایران، بیان کرد: بسیاری از مسائل وابسته به این است که چه طیفی از شاهزادگان قدرت را به دست گیرند که بی شک شوک جدیدی به بازار جهانی نفت وارد می شود.


    جهانبخشی ادامه داد: پس از برکناری ملک عبدالله ممکن است قدرتمندان و دولتمردان عربستان وضعیتی که در آن قرار گرفته اند را مورد بازبینی و آسیب شناسی قرار داده و به نتیجه جدیدی در سیاست خارجی دست یابند.


    وی با اشاره به تهدیدات داعش برای عربستان گفت: این تهدیدات می تواند تلنگری برای سیاست مداران عربستان محسوب شود و در نحوه برخوردهایشان با سایر کشورها تجدیدنظر کنند تا بیش از این به اختلافات دامن نزنند.


    این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: اختلافاتی که عربستان بین مسلمانان رایج کردند دیر یا زود دامن خودشان را می گیرد که امیدوارم کسانی که به قدرت می رسند متوجه این موضوع باشند و تا این حد دنباله رو سیاست های آمریکا و برخی از علمای تفرقه انداز نباشند.


    جهانبخشی با اشاره به اینکه برخی از علما با فتواها و حمایت هایشان از جریانات تکفیری و سلفی بیشتر به اختلافات دامن می زنند، خاطر نشان کرد: امیدوارم عربستانی ها درس عبرت بگیرند و دست از سیاست های خصمانه ای که علیه جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی اتخاذ کرده اند، بردارند و به ایجاد قطب تأثیر گذار جهان در معادلات بین المللی کمک کنند.




    تاریخ : شنبه 93/10/27 | 8:41 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب