• سیم پین
  • جلیلی:13آبان نماداستقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی بود - سیاسی
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنران راهپیمایی یوم الله 13 آبان با یادآوری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز 13 آبان 1358 گفت: 13 آبان، نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی بود به گزارش واحد مرکزی خبر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، در مقابل لانه جاسوسی آمریکا افزود : منطق امام چه بود ؟چرا امام این رویداد را بزرگتر از انقلاب اول نامیدند ؟ انقلاب اول پیروزی انقلاب، پیروزی بود که نظام استبدادی را که مانع استقلال و آزادی و ارزش های این کشور بود برکنار کرد.

    وی گفت : اما امام راحل آرمان های متعالی داشتند در اندیشه متعالی امام و آرمان های متعالی ایشان ، استقلال و آزادی در همه ابعاد و متعالی آن تعریف می شد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : اندیشه امام و آرمان ایشان به قدری گویا ، روشن و متعالی است که شما امروز شاهدید دشمنان ما که نمی توانند این اندیشه را نفی کنند به مقابله با این آرمان ها و اصل اندیشه و آرمان بر می خیزند و اندیشه و آرمان را نفی می کنند.

    جلیلی افزود : ادعا می کنند عرصه سیاست و سیاست خارجی عرصه واقعیت هاست نه آرمان ها.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقابل لانه جاسوسی گفت: امام اجازه نداد واقعیت ها را تحریف کنند .

    آقای جلیلی افزود: امام اجازه نداد کسانی با میل خود آن درکی را که از واقعیت دارند به ملت تحمیل کنند؛ امام منکر واقعیت ها نبود، ‌اتفاقاً هنر امام واقع بینی صحیح و دقیق بود، واقع بینی که مبتنی بر یک اندیشه صحیح بود .

    وی گفت: لذا خود امام بیان کرد "اگر تقوای الهی باشد آنگاه می توانید واقعیت ها را ببینید" و هنر امام این بود.

    جلیلی افزود: خود امام بیان کرد قدری مشاهدات ما هست و چیزهایی که به چشم خود دیدیم، می‌خواهیم آن مقداری که امکان دارد و می فهیم، درست به مستضعفان دنیا و همه دنیا عرضه کنیم تا مستضعفین بفهمند که مستکبران با آنها چه می کنند.

    وی گفت: ‌اتفاقاً امام دقیقاً روی واقعیت ها دست گذاشت و این که نظام تصمیم گیری در دنیا در سیاست خارجی و در مناسبات قدرت در عرصه بین الملل را به مردم دنیا نشان دهند.

    جلیلی افزود: نقطه قوت انقلاب و امام ما این بود که در درک صحیح از واقعیت ها و معرفی آن به جهان پیشتاز بود.

    وی گفت: ‌امام می فرمود جهان در نظر این مستکبران یک جهان خاص است و مستکبران جهان را از این دید خاص استکباری خود و با آن بیماری روحی که در آنهاست، نگاه می کنند، این دید مستکبران است که سایر قشرهای بزرگ ملت ها را که دریایی هستند و رئیس جمهور آمریکا و امثال آن در برابر آن قطره ای بیش نیستند، نبینند؛ این منطق امام در ارائه واقعیت ها بود.

    وی افزود: ‌شاهد روشن آن همین رویداد امروز است که در سالروز آن ما دور هم جمع شده ایم .

    جلیلی در ادامه سخنرانی خود گفت: ‌سی و چهار سال پیش ملت ما به دنیا این واقعیت را گفت که سفارتخانه های آمریکا یک محل جاسوسی و توطئه و طراحی علیه آرمانها و منافع ملت‌هاست .

    وی ادامه داد: این را سی و چهار سال پیش امام ما و ملت ما بیان کرد و امروز بعد از سی و چهار سال می بینیم آن واقعیتی را که امام به خوبی دید و نشان داد و حتی متحدان آمریکا نیز به آن اعتراف می کنند و حتی به آن معترض هستند.

    جلیلی گفت: من در اینجا می خواهم چند محور از واقعیت‌های دیگر را که امام ما به خوبی آن را تشخیص داد و با واقع بینی برای ملت‌ها بیان کرد عرض کنم.

    جلیلی گفت:‌ نخستین و شاید یکی از مهمترین واقعیت هایی که امام به دنیا و ملت های آزادی خواه نشان داد این است که تنها با قطع استبداد داخلی نمی توان به آزادی و استقلال رسید، ‌اگر می خواهیم به استقلال و آزادی واقعی برسیم باید ریشه ها و پشتیبانان مستبدان و دیکتاتورها را پیدا کنیم که ریشه در استکبار جهانی دارد.

    جلیلی در ادامه گفت: برای همین بود که امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید.

    وی افزود: امام یک درک صحیح و واقع بینانه ازتاریخ ملت ما داشت و به خوبی بیان می کرد که نهضت مشروطه چرا نتوانست به فرجام برسد،برای اینکه فقط هدف اش استبداد داخلی بود و پشتیبانان و دستهای خارجی را متوجه نبود، لذا می بینیم که در انقلاب مشروطه تحصن در سفارت انگلیس برگزار می شود.

    جلیلی گفت:‌ این انحراف بود که بعد از آن دیکتاتوری رضا خان را به ملت تحمیل کرد.

    وی افزود:‌ تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب مسیر خود را درست می رود و فقط به دیکتاتور توجه ندارد بلکه به پشتیبانان دیکتاتور و کسانی که می خواهند کماکان مقاصد خود را دنبال کنند توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.

    جلیلی گفت: لذا امام به صراحت در آن زمان فرمود شاه خودش می گوید من مامور بودم برای وطنم بنابراین ما می خواهیم آن عامل را پیدا کنیم که امر کرده است که شاه این همه جنایت کند، ما با گرفتن شاه اسرار آمریکا را به جهان و ملت ها  ارائه خواهیم کرد؛ این منطق امام بود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در مراسم 13 آبان مقابل لانه جاسوسی گفت : امام (ره) می گفت ما ملتی نیستیم که تحت فشار آمریکا و دیگر ابرقدرت ها ،استقلال و آزادیمان را از دست دهیم.

    سعید جلیلی افزود: لذا امام می دانست که استقلال و آزادی کشورها بدون قطع کردن دست استکبار ممکن نیست.

    وی گفت:شما در نهضت ملی شدن نفت این را شاهد بودید، آنها حتی ملی شدن نفت را نتوانستند تحمل کنند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شمادرهمین ایام بیداری اسلامی شاهد هستید،کشورهایی که فقط بسنده کردند به قطع دست دیکتاتورهای داخلی چه فرجامی پیدا کردند .

    جلیلی گفت: برخی از آنها حتی فکر می کردند با کمک قدرت های خارجی می توانند انقلابشان را حفظ کنند.

    وی اظهار داشت:آنها دیدند که نه تنها آن قدرت ها برای انها کاری نکردند بلکه خود آنها دیکتاتوری و انچه را که مانع استقلال و آزادی انها بود، از دریچه ای دیگر وارد کردند.

    جلیلی  گفت: لذا اگر یوم الله 13 آبان نبود، می توانست چنین فرجام هایی در انتظار انقلاب اسلامی ایران باشد و 13 آبان نماد استقلال و منحرف نشدن انقلاب اسلامی بود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :  امام (ره) با واقع بینی و درک صحیح این را برای ملت های جهان بیان کردند که استکبار دشمنی عمیق با منافع و ارزش های ملت ها دارد امام  دراین زمینه فهم عمیق داشتند .

    سعید جلیلی در ادامه سخنانش در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، مقابل لانه جاسوسی افزود : شاهد بودید بجز آنچه امریکا در لانه جاسوسی انجام می داد،نه تنها دشمنی خود را پس ازانقلاب پایان نداد ، بلکه اقدام های برانداز دیگری را دنبال کرد ازحمایت از صدام  ،جلوگیری از بازپرداخت دارایی های کشور و تخصیص بودجه برای کمک به براندازی کشور .

    وی گفت : برای عبور خط گاز از کشور ما ایالت متحده آمریکا همه تلاش خود را می کرد تا خط لوله گاز از ایران عبور نکند و در یک سال فقط 39 مورد موضع گیری آمریکا بود مثلا اینکه چرا خط لوله گاز را از ایران عبور می دهند.

    این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : این مدل رفتار آنها بود ، در سه دهه دشمنی آنها با ما ، سه هدف راهبردی را دنبال می کنند ، خواهان این هستند که چنین نظامی نتواند شکل گیرد یا حداقل رفتارهای هویت بخش انقلاب اسلامی تغییرکند.

    جلیلی گفت : برای همین با همه ظرفیت می خواهند ظرفیت و قدرت راهبردی ایران را تهی کنند .

    وی افزود : اسناد راهبردی آمریکا از جمله سند استراتژی امنیت ملی ، سند آرایش هسته ای و سند ارزیابی دفاع چهار ساله آمریکا ، مسئله محوری را مقابله با ایران تلقی و ایران را تهدید به حمله هسته ای می کنند .

    نماینده رهبرمعظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت : علت این دشمنی چیست ؟ همان منطق فرعونی است ، نگران این هستند که با ظهور انقلاب اسلامی ، مدلی را که آنها از نظر سیاسی و اقتصادی برای ملت ها تجویز کردند برچیده شود .

    جلیلی افزود: امام راحل از این مسائل درک عمیق داشتند و واقعیت رفتار دشمن را برای جهانیان بیان می کند ، امام می فرماید آن رویارویی که آنها با ما دارند یک جنگ حق و باطل ، فقر و غنا و جنگ پا برهنه ها و مرفهان بی درد است ،‌ نزاع بین ما و آمریکا نیست ، نزاع بین دو اندیشه است، امابی منطق بودن آنها را بیان و روشن می کند .

    وی گفت: دشمنان ما منطق صحیح ندارند ، اینکه آنها به ملت ما جسارت می کنند و تعابیر زشت بکار می برند در همان زمان امام فرمودند در منطق آنها وحشی کسی است که رام آنها نباشد و نگذارد زورمندها به او تعدی کنند .

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در مراسم 13 آبان مقابل لانه جاسوسی گفت: امام (ره) می فرمود مشکل اینها این است که بی منطق هستند.

    سعید جلیلی افزود: امام (ره) می فرمود اینها به هیچ چیز کمتر از این که از مسیری که انتخاب کرده ایم دست برداریم رضایت نمی دهند.

    وی گفت: آنها و قدرت های استکباری ،مشروطه و ملی شدن نفت را تحمل نکردند و امروز که پیشرفت های بزرگ دینی ، اقتصادی ، علمی و فناوری داریم ، این پیشرفت ها را نمی خواهند و در برابر آن هر چه که دارند بسیج می کنند.

    جلیلی افزود:آنها نمی توانند این پیشرفت ها را تحمل کنند و به همین دلیل از دست ملت ما عصبانی هستند و این همان چیزی است که شهید بهشتی می فرمود که از این عصبانیت از ملت ما بمیرید.

    وی گفت:‌ این شعار مرگ بر آمریکا ، شعار متفکرترین و صادق ترین انسان های ماست که بیشترین فهم را از مخالفت آنها با ما داشتند.

    جلیلی افزود: شعار مرگ بر آمریکا، طبق منطق امام در واقع مرگ بر خود بزرگ بینی و تحقیر ملت هاست و در برابرکسی که به خود اجازه می دهد کشورهای دیگر را اشغال کند و مرگ بر اتاق فرمانی که در یک لحظه فرمان نابودی هزاران انسان را می دهد.

    وی گفت: مرگ بر آمریکا ، یک نماد است و این مرگ علیه ملت آمریکا نیست بلکه علیه درصدی از آنهاست که مدافع مناسبات ظالمانه حاکم در جهان و حتی بر خود آمریکا هستند.

    جلیلی افزود: این شعار بهترین فرزندان ملت ، شهدا و بهشتی ها و رجایی های ماست که فریاد مرگ بر آمریکا سر می دادند و آن را به فریاد همبستگی و سنبل آزادیخواهی و استقلال طلبی ملت تبدیل کردند.

    وی گفت: واقعیت سوم که امام (ره) برای مردم و جهان مطرح کردند این بود که امروز آنچه دشمنان دنبال می کنند تنها با شیوه های زور و قدرت نیست بلکه با تزویر و فریب رسانه ای نیز همراه است.

    جلیلی افزود: آنها در پی تحقیر ملت ها هستند تا آنها را دنباله رو خودشان کنند.

    وی با بیان اینکه امام (ره)، دروغ گویی و فریب استکبار را به جهان نشان داد افزود : آنها وقتی صحبت از حقوق بشر می کنند خودشان می دانند که دروغ می گویند یعنی منظورشان حقوق خودشان و یک عده ای خاص و ظالمان است.

    جلیلی افزود:‌ امام تاکید داشتند این سازمان هایی که تشکیل می دهند برای منافع خودشان است و برای دفاع از مظلومان نیست.

    وی گفت: به گفته امام(ره) ، شورای امنیت زمانی می تواند شورای امنیت واقعی باشدکه از حقوق مظلومان و مستضعفان دفاع کند.

    جلیلی افزود: اگر ملت ما ، جانانه ترین مقاومت ها را در برابر زورگویان انجام داد به خاطر این بود که توانست درکنار مقاومت در برابر زورگویی آنها، در برابر تزویر و حیله های دشمن نیز مقاومت کند.

    دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی گفت : واقعیت دیگری که امام به ملت ما و ملل جهان اشکار کردند این بود که بسیاری از آنچه قدرت های استکباری امروز نشان می دهند، قدرت و هیمنه پوشالی است .

    سعید جلیلی در ادامه سخنانش در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، مقابل لانه جاسوسی افزود : امام ضعف دشمن را به خوبی می شناختند و آن را تشخیص می دادند و به جهان معرفی می کردند.

    وی با بیان اینکه امام اجازه نمی دادند آنها قدرتشان را بیش از آنچه هستند نشان دهند تصریح کرد: امام قدرت مستضعفان و مومنان عالم را نشان می دادند و بیان می کردند دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد و اینکه آنها به جز اذیت و آزار کاری نمی توانند انجام دهند و ما می توانیم بیشترین موفقیت ها را داشته باشیم.

    جلیلی با اشاره به مطلبی از نشریه ای آمریکایی گفت:‌ در این مجله که چندی قبل منتشر شد آمده است که همه روسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما با این حرف امام موافق هستند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

    این عضو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌ امام می فرمودند این تبلیغی که ابرقدرتها درست کرده اند و خود را آسیب ناپذیر نشان داده اند حقیقت ندارد و ملت ما آن بت بزرگی که برای دنیا درست کرده بودند را شکست و می شکند و معلوم می شود ملتها می توانند فریاد بزنند؛ باید ملتها از اسارت تبلیغات بلندگوهای شیطانی بیرون بیایند و قدرت خود را پیدا کنند.

    آقای جلیلی ادامه داد: امام این واقعیت را به خوبی در واقعیت و در عمل نشان دادند که می توان پیروزیهای بزرگ را به دست آورد.

    وی گفت: سرنگونی شاه، ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی و بعد شاگردان امام در پیروزیهای بزرگ جنگ های 33 و 22 روزه این واقعیت را به دنیا نشان دادند که آنچه دشمنان از خود تصویر می کنند درست نیست و ملتها می توانند موفق و پیروز باشند.

    دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی گفت:‌ اما واقعیت دیگری که امام به ملتها و ملت ما نشان داد این بود که ما می توانیم موفق باشیم و پیروزیهای بزرگ به دست بیاوریم اما شرط رسیدن به پیروزیهای بزرگ وحدت و انسجام است.

    وی در توضیح سخنانش گفت:‌ طبق آیه قرآن آنها پشتیبان هم هستند اگر ما پشتیبان هم نباشیم و وحدت لازم را نداشته باشیم آنها می توانند چشم طمع داشته باشند، بنابراین امام بر این واقعیت بزرگ تاکید داشتند  که باید ملت همصدا باشد و می فرمودند تا دستانتان را به هم ندهید نمی توانید در مقابل این قدرتها بایستید.

    جلیلی ادامه داد: آن ضربه ای را که آنها از اخوت اسلامی کشور ما خوردند از اخوت اسلامی عملی بود؛ آنها یافته اند که ضربه را از کجا خورده اند، همان نقطه را که از آن ضربه خورده اند هدف قرار داده اند، موضع پیروزی ما اتفاق کلمه بود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : امام می فرماید جهان خواران تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس ما را به گور خواهند برد.

    وی تاکید کرد:‌ امروز ملت ما باید این هوشیاری را داشته باشد، تمام تلاش دشمن آن است که وحدت و یکپارچگی ملت ما را در مقابله با استکبار تبدیل به اختلافات داخلی کند.

    جلیلی اضافه کرد : آنها باید بدانند این آرزو را به گور خواهند برد ؛ ملت ما با وجود تکثر و تنوع سلائق سیاسی که خود موجب شکوفایی پیشرفت و بالندگی کشور است ملتی یکپارچه در مبارزه با استکبار و در مقابله با آمریکا است .

    وی گفت: مردم ما پشتیبان نظام، دولت و تیم مذاکره کننده اند تا آنها بتوانند با اقتداری که شایسته ملت است از حقوق منافع و ارزشهای ملت به خوبی دفاع کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان روز 13 آبان مقابل لانه جاسوسی گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ ملت ما این است که جانانه‌ترین مقاومت ها را در برابر زور داشته است.

    جلیلی افزود: ویژگی مهم ملت ما این است که مقاومت در برابر تزویر و فریب دشمن را هم دارد و نمی گذارد آنها بخواهند در صفوف ملت ما اختلال ایجاد کند و وحدت ملت ما را که یک نماد همبستگی ملی و مبارزه با استکبار جهانی و سیاست های خصمانه آمریکاست کم رنگ کنند.

    وی گفت: امروز همه آحاد ملت و همه جریان های سیاسی باید کمک کنند تا کشور و دولت ما بتواند با استفاده حداکثری از ظرفیت های اقتصادی کاهش تورم و بی کاری را عملی سازد و افزایش تولید داشته باشیم.

    جلیلی افزود: همه باید پشتیبان هم باشند تا حتی یک روز را برای پیشرفت کشور از دست ندهیم تا انشاالله آن حماسه سیاسی بزرگی را که ملت ما در 24 خرداد آفرید و با وحدت، همدلی و همبستگی آحاد مردم و جریان های سیاسی، دولت و مردم محقق شد با حماسه اقتصادی تکمیل شود.

    وی گفت: یکی از اندیشمندان غربی به صراحت نوشته که جمهوری اسلامی ایران نشان داد نه تنها بدون آمریکا بلکه در مقابله با آمریکا بزرگترین پیشرفت ها و اقتدار منطقه ای را به دست آورده است.

    جلیلی افزود: همه ما تلاش خواهیم کرد تا نظام و دولت ما در عرصه های صنعتی، فناوری، کشاورزی و اقتصاد روز به روز موفق تر باشند.

    وی با اشاره به این سخن امام که فرمودند ما خدا را داریم و در رحمت خدا بر روی ما باز است گفت: ان‌شاء الله ما با اتکال به خدا به پیش می رویم تا برای همیشه چشم طمع مستکبران و قدرت‌های استکباری قطع شود.




    تاریخ : دوشنبه 92/8/13 | 1:47 عصر | نویسنده : لبیک سرخ | نظر

  • ویندوز سون | آنکولوژی | اخبار وب